Author Topic: Era PPM-fonder (och en hel del om aktier)  (Read 53394 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 522
    • View Profile
Replying to Topic 'Era PPM-fonder'
« Reply #24 on: December 23, 2006, 21:23:08 »
Flockmentaliteten har alltid varit stark på börsen....
-Brat

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Era PPM-fonder'
« Reply #25 on: December 27, 2006, 12:00:37 »
Jag håller med Phlerp. Kan inte tänka mig att deras rekommendationer skulle ha någon större inverkan på aktiekurserna.

Hur som helst är jag igång med både Twoship och Pingstkyrkan. Twoship har hunnit göra två byten rätt snabbt medans Pingstkyrkan varit lite mer laid back och gjort ett byte. Twoship är lite mer diverserade i sina val medan Pingstkyrkan gick ut stenhårt och satsade pengarna i fem fonder, varav fyra förvaltades av ODIN. Jag kastade tärning och valde Twoships rekommendationer. Vi får se var jag hamnar till slut. Vore kul om man kunde köpa en liten stuga på ålderns höst istället för ett rulla rollator på ett ålderdomshem. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Era PPM-fonder'
« Reply #26 on: December 27, 2006, 19:24:20 »
Låste att ODIN lägger en del i torskfiskeindustrin... Så prioriterar man miljön framför sin ekonomiska tillväxt (förutsatt att man anser att torsken är hotad), är det kanske inte fonden att satsa på. Åtminstone inte för tillfället.

Kul att du kallar dem för pingstkyrkan. Hade helt glömt vad de kallade sig egentligen, men förstod precis vad du menade.:D

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Era PPM-fonder
« Reply #27 on: June 05, 2009, 20:00:40 »
Väcker tråden till liv igen... Twoship och Pingstkyrkan är scrappade sedan länge till förmån för Aktiva Fonder (före detta Mina PPM-fonder). Har gått riktigt bra trots krisen och ligger +22 procent sedan årsskiftet. Iofs betaltjänst, men man lär sig mycket av att lyssna på dem. Kikar lite på PPM-doktorn också, men stannar hos Aktiva Fonder ett tag till.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Era PPM-fonder
« Reply #28 on: June 06, 2009, 18:42:50 »
Själv följer jag PPMDoktorns månadsportfölj. Gick la sådär förra året. Ligger nu +42% för året så jag har iaf kommit upp på plus sen start igen. :P
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Era PPM-fonder
« Reply #29 on: June 06, 2009, 19:06:51 »
Horizon har fått in mig på aktiva fonder... jag läser också PPMDoktorn. Sen blandar jag dessa två källors råd med mina egna funderingar och kör detta på mina PPMpengar och Avanza (investerar ca 50tkr)

Jag har bara kört detta under en full månad och resultatet i maj vart +8-9% på både PPM och mina Avanzaslantar :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Era PPM-fonder
« Reply #30 on: June 06, 2009, 19:50:54 »
Finfina resultat för oss alla tre med andra ord! Själv ska jag snart gå in med lite kapital i en ren aktieportfölj. Håller på och lär mig och har gått med i Aktiespararna. Läser just nu boken "Så här kan alla svenskar bli miljonärer". Rakt på sak och många konkreta tips. Författaren dissar verkligen "storfinansen" och deras sätt att klämma oss på mängder av pengar i avgifter.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Slammer87th

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
    • Email
Re: Era PPM-fonder
« Reply #31 on: June 06, 2009, 21:23:33 »
Horizon har fått in mig på aktiva fonder... jag läser också PPMDoktorn. Sen blandar jag dessa två källors råd med mina egna funderingar och kör detta på mina PPMpengar och Avanza (investerar ca 50tkr)

Jag har bara kört detta under en full månad och resultatet i maj vart +8-9% på både PPM och mina Avanzaslantar :D

Control har du lust och möjlighet att lägga ut orden lite mer om ovanstående? Jag är klart intresserad av dina erfarenheter och synpunkter! Givetvis gäller detta även klokheter från Horizonten med flera!

Var har ni era PPM-pengar någonstans? Hur ser era investeringsstrategier ut f.n?
« Last Edit: June 06, 2009, 21:33:36 by Slammer87th »