News:

No significant change

Main Menu

Karta över Sharani

Started by KeyCat, November 15, 2006, 13:46:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

granQ

seriost rekommenderar jag ett besok till Anrop.Net Artiklar om Mission editing

om du laser den bor du fa lite mer klarhet.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Shar

QuoteOriginally posted by granQ


           
QuoteOriginally posted by Horizon
Får sköna vibbar av att sitta och kolla på bara kartan. Ser fram mot roliga co-ops som förr i tiden. Vem vet, kanske får jag till och med chansen att skjuta granq i ryggen igen? :D

skall försöka låta bli skjuta redrivern i ansiktet från 20 meters avstånd.. promise.


Aaah det här känner jag igen. Var det inte samma uppdrag som en viss individ fick för sig att nicka en inkommande 125mm granat, med något..... Gegigt.... Resultat? :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

QuoteOriginally posted by granQ


            seriost rekommenderar jag ett besok till Anrop.Net Artiklar om Mission editing

Nice! För många handlar det nog mycket om att komma över de första små trösklarna. När man väl gjort det är det mer skoj än frusterande att göra OFP missions.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

#11
QuoteOriginally posted by Shar


           
QuoteOriginally posted by granQ


           
QuoteOriginally posted by Horizon
Får sköna vibbar av att sitta och kolla på bara kartan. Ser fram mot roliga co-ops som förr i tiden. Vem vet, kanske får jag till och med chansen att skjuta granq i ryggen igen? :D

skall försöka låta bli skjuta redrivern i ansiktet från 20 meters avstånd.. promise.


Aaah det här känner jag igen. Var det inte samma uppdrag som en viss individ fick för sig att nicka en inkommande 125mm granat, med något..... Gegigt.... Resultat? :p

nähh, detta var på enda nosig lanet jag deltagit (förstår som man skäms efter en sån här grej).

Alla skulle ta sig till en liten ö med båtar och inget hände, inget hände båten började köra upp för land. Alla står och väntar, granQ tänker "nu får det vara nog med knäpp AI, plocka drivern och så kör vi iväg själva". Vart lite förvånad att den dumma ain som bara stod stilla var Red som väntade på orders..

Bis har ju det som försäljningsgrej, "Man vet inte om det är en ai eller människor man spelar med", trodde deras tanke var att AI var så smarta, inte att spelarna blev så passiva ;)


EDIT. Vill även upplysa om min egna artikel om realism som finns på anrop.net, så vi kan använa begreppen "faktiskt" och "upplevd" realism när vi diskuterar spel.. Dags för lite mer avancerad realism diskussioner..!
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#12
QuoteOriginally posted by Horizon
Jag har försökt mig på att göra några enkla missions till OFP och faktiskt lyckats, men jag har insett att jag är mer "user" än "creator". Jag finner helt enkelt inte samma glädje i att sitta och tillverka missions, men jag spelar _mer än gärna_ andras missions, så misströsta inte helt och hållet KC. Vill inte låta negativ, bara säga sanningen. ;)

Förstår att alla inte vill/kan göra mission men som vi sett tidigare så räcker det inte att endast 1 eller 2 gör det. Åtminstone var så inte fallet när vi lirade OFP och utan bra/intressanta mission blir inte OFP/ArmA mycket värt.

De som inte vill/kan göra mission kan hjälpa till på andra sätt, komma med mission ideér, testa så att addons funkar i MP, leta och framförallt testa andras MP mission på nätet, scripta, göra addons, skriva breifings/how-to's/readme's, sköta kontakt med andra squads/grupper för gemensamma lir, uppdatera OFP/ArmA delen på NOSIG webben, sätta upp en dedikerad server, etc etc. Dvs mer "co-op" även på detta plan ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Keycaten.. Det låter smart. Jag ska göra en tråd om idéer till Missions.

Jotte

QuoteAlla skulle ta sig till en liten ö med båtar och inget hände, inget hände båten började köra upp för land. Alla står och väntar, granQ tänker "nu får det vara nog med knäpp AI, plocka drivern och så kör vi iväg själva". Vart lite förvånad att den dumma ain som bara stod stilla var Red som väntade på orders..

Ytterligare en anledning till att det är bra att göra "Indianen" medans chefen funderar ut vad som ska missly...ehh... hända här näst. :D