Author Topic: Fattigmanshelikopter  (Read 6067 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #8 on: November 10, 2006, 13:10:05 »
...och igår kom det ett litet paket i brevlådan. Behöver väl inte skriva vad kvällen ägnades åt.



Men mycket vill ha mer. Någon som känner till någon mod som gör om eller bygger på cougarn så att den liknar det här:

?
http://www.flightlink.com/hardware/rotorwing/gs3plus.html


Det behöver inte alls vara lika snyggt, men det ska vara stabilt.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #9 on: November 10, 2006, 16:53:55 »
satt faktiskt just och funderade över att göra nått liknande i väntan på att ekonomin ska infinna sig till att bygga en komplett simpit.
största problemet är att jag inte har någon sticka att prova på, skruvar ogärna isär min fullt fungerande x45.
så om nån har en gammal x36usb/x45 liggandes i mer eller mindre trasigt skick så kan ni ju skicka den till mig behöver egentligen bara elektroniken fungerande.
« Last Edit: November 10, 2006, 16:54:50 by Subroc »

Nauwa

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
    • Full cockpit simulators
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #10 on: November 10, 2006, 18:55:01 »
Även de billigaste skitjoystick för runt 100-lappen funkar utmärkt att modda på detta sätt. Jag har (eller har haft) ett par som jag förlängt med ett VP-rör. Mycket enkel stigspak går också att fixa till med enkla billiga medel. Subroc - du som bor så pass nära mig, skulle passa på och komma över nån gång. Man vet aldrig vad man kan hitta liggandes i min verkstad

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #11 on: November 10, 2006, 19:16:16 »
Jo det är ju ett alternativ, fast min tanke var att jag skulle fortsätta att använda mina pedaler som går via min Cougar.
Men finns det andra sätt som gör att även det fungerar så är det ju ett alternativ.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Nauwa

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
    • Full cockpit simulators
    • Email
Replying to Topic 'F
« Reply #12 on: November 10, 2006, 23:53:51 »
Du borde kunna ha cougarn med pedalerna anslutna samtidigt som en till "moddad" joystick. I simulatorn så bör du kunna assigna den nya styrspaken till de axlar du vill kontrollera, och assigna pedalerna till... jaa pedaler :D

Då har du ju cougarn kvar att styra searchlight med t.ex. om nu det går att assigna den funktionen till axes.

Fast å andra sidan så kan man ju bygga en ställning som du sätter cougarn och gasreglaget i, och sen kopplar fast en stigspak och styrspak med ett länksystem. Jag har sett en sån uppsättning på nätet, såg riktigt bra ut och jag tror inte det skulle vara speciellt svårt att åstadkomma heller
« Last Edit: November 10, 2006, 23:56:05 by Nauwa »

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #13 on: November 11, 2006, 06:46:12 »
Sprang på denna sida: http://www.heli-chair.com/

Iofs inte riktigt vad jag letar efter, men nästan.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #14 on: January 02, 2007, 23:39:14 »
OJ! Den stolen kan jag ju koppla till min lilla heli :)



/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #15 on: January 02, 2007, 23:49:40 »
Nice liten sak. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names