Author Topic: Fattigmanshelikopter  (Read 6090 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Fattigmanshelikopter
« on: November 03, 2006, 12:49:18 »
Tankade ner demot på X-Plane och körde sedan det tillsammans med denna modell.

Resultatet blev påminde mig väldigt mycket då jag fick prova att spaka en kärra i maj månad i år.


Min fråga är, vilken av av FSX eller X-Plane 8.x simulerar flygegenskaper bäst?





Pga, eller tack vare min erfarenhet ovan som hände för tio minuter sedan så ligger ett spontanköp väldigt nära till.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #1 on: November 03, 2006, 13:28:39 »
Spontant säger jag enhälligt: X-plane! FSX har om möjligt fått ännu tröttare helikoptrar, men jag har bara gjort ett snabbt litet försök. Inget vidare! X-plane ligger mycket närmare, man måste vara mera försiktig och noggrann. Huruvida vissa krafter och fenomen är överdrivna eller för trubbiga låter jag vara osagt, jag kan ju inget om det, men lägg några timmar på att flyga helikopter i x-plane så ser du snart förbi den tråkiga grafiken i spelet.

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #2 on: November 03, 2006, 13:29:15 »
Nu är väl som att svära i kyrkan... men om man efterfrågar känsla så tycker jag att FSX/FS2k4 känns bättre vid "normal" flygning. Detta förvånar mig lite efterssom, om man läser om hur flygmodellerna är gjorda i X-plane vs FSX/FS2k4 så borde det vara tvärtom.

Med FS och track-ir tycker jag tom. att man kan göra den sista utflytningen med något som liknar verklighetskänsla men fortfarande är de sista 10 metrarana ovanför backen vid landningen, simulatorers största problem.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #3 on: November 03, 2006, 13:36:08 »
Vid "normal" flygning så är det nog så att fsx är bättre, med vanliga såna flygplan där vingarna sitter stumt. X-plane är väldigt nervöst, jag vet inte riktigt vad det beror på. Swede har en teori, han kanske vill utveckla den här, men jag vet tamefan ingenting om sånt där. Men jag vägrar tro på att en helikopter, även med gungbrädehuvud som 206, är så jävla förlåtande och slö som i x-plane, och jag vägrar likaledes tro att man kan göra vilka manövrer som helst, i vilka farter som helst, och ändå reglera höjd helt som man vill med stigspaken, för att ta ett trubbigt exempel.

Nu går min buss, fan, jag måste springa!

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #4 on: November 03, 2006, 15:04:31 »
Tack för alla synpunkter!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #5 on: November 03, 2006, 18:19:00 »
För elvispar: Vietnam Medevac. Whoa.

Kom visst någon uppföljare också? SAR4?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #6 on: November 03, 2006, 19:39:47 »
Generellt men även om ckp, läs de fyra rapporterna om FSX på SimHQ :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Fattigmanshelikopter'
« Reply #7 on: November 04, 2006, 15:36:06 »
Nu är X-plane 8 beställt...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO