Author Topic: Enemy Engaged 2  (Read 5212 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

swedex

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
Replying to Topic 'Enemy Engaged 2'
« Reply #8 on: May 31, 2007, 16:42:27 »
Snabba intryck från eech2> det suger....

okej, för att göra lite mer utlägg...

no1 , det första som händer är att jag får ett felmeddelande om nån videocodec när spelet startar, det kanske ligger hos mig men skitsamma, esc löser det å in till menyn, musiken, lr snarare "alarm"-ljudet som ska spelas upp i menyerna är vääääldigt jobbigt

menyerna ser precis ut som gamla eech... exakt.. på gott å ont..
mina gamla joystick-profiler funkar rätt hyfsat då det är mer lr mindre samma knappar som till community-patcharna av 1an.
några justeringar behövs men det går finfint å flyga med mina gamla eech1 profiler helt enkelt.

man väljer röd/blå när man startar en campaign/skirmish som vanligt, dock kan man BARA flyga commanchen och havocen... lite tråkigt enl mig..

Grafiken är dock om än inte mkt snyggare ett väldigt steg framåt, det märks att de jobbat med det enl mig. (dock får jag köra halvlåg (under 1600x1200)  upplösning för att få det att flyta på som jag vill) känns inte lika platt som tidigare enl mig. men det är det nog kanke ändå...

 
Nu har jag inte testat mer än 30-40 minuter max i spelet då jag blev less på att det inte var nån större skilland mot för eech.

Det jag saknar som säkert går att tweaka till är att ändra FOVen .. jag gillar inte att ha en massa flygplanskropp/instrument som jag inte ha nytta av framför mig, samt inte kunna se nog för att flyga å kolla mfd på samma gång, då jag inte har trackir lr kör med nåt liknande så blev det för lite för mig...

kort å gott, jag är inte nöjd med spelet som jag köpte, dock får jag förhoppningsvis en gratis dvd-dokumentär om attackhelikoptrar så det kan bli intressant att titta på =)

vill dock inte kapa det mera utan att spela lite till å kika om man kan tweaka till lite inställningar...


Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Enemy Engaged 2'
« Reply #9 on: May 31, 2007, 20:23:01 »
Ja inte verkar folk positiva till EECH2 om man ska tro spelskaran borta hos SimHQ...

CTD på CTD, TIR som slutar fungera när man råkar komma utanför sensorområdet, microstutter. Någon eller några har lämnat tillbaka spelet.

http://www.simhq.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2182361&page=1&fpart=2#Post2220805
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Enemy Engaged 2'
« Reply #10 on: May 31, 2007, 23:48:24 »
X-(    och folk säger att den vanliga flygsimulator-genren håller på att dö ut. Är det de sista dösrycken (EECH2, Whirlwind of Vietnam) vi alla blir vittnen till just nu?

Oh ,the humanity!!

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Enemy Engaged 2'
« Reply #11 on: June 01, 2007, 06:20:59 »
Black Shark verkar ju hålla fanan högt, även om det är försenat.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Enemy Engaged 2'
« Reply #12 on: June 01, 2007, 08:37:13 »
Ja den hade jag glömt bort!  kanske för att jag vågar inte hoppas på att min dator pallar det :-/