Parkering på Sveriges Framsida?

Started by Control87th, October 27, 2006, 20:27:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Hej,

16-19 nov skall vi 87th are på LAN i Danmark. Några av oss planerar att ta färja från Göteborg. Vi behöver parkera en eller två bilar från morgonen, torsdagen den 16e tills em söndagen den 19e. Någon som har några tips på säker och inte svindyr parkering?

Närmre färjeläget destå bättre, nuvarande alternativ är Vena/Ytterby, norr om GTB till kostnaden 0:-

//Control
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Phlerp

"säker och inte svindyr" - Vet inte riktigt om det går ihop. Ska man ha säker parkering så är det väl någon form av parkeringshus som gäller, och då blir det ju lätt rätt så dyrt. Å andra sidan vet jag inte hur osäkert det är att parkera utomhus någon längre tid i Göteborg. Jag brukar parkera på parkeringen utanför gamla Ullevi, mest för att det ligger nära där jag bor. Vet egentligen inte hur säkert det är, men de har en maxtaxa på 20 kr/dygn, och gratis på söndagar. Det är väldigt centralt även om det kanske inte är så nära Stenaterminalen så att man verkligen vill gå. Men vi har ju sådana där tunnelbanevagnar som går ovanpå marken så det borde ju inte vara några problem.

Det kan vara fullt på Ullevi-parkeringen på vardagsförmiddagar och vid match (och för den delen vid andra tillfällen också), men den är hyfsat stor och har bra omsättning så det brukar kunna dyka upp lediga platser efter ett tag.

Control87th

Tja, precis... vad är säkert. Ta Stockholm tex. Ställer du bilen på utomhusparkeringen i Alby över en natt så är det 95% att nån vart på den... Samma sak i skärholmen, 50%.... Bilia I solna 1% Vid Rotebro pendel <1%...

Klart, där vid Ullevi är det nära till Polisen så buset kanske håller sig borta. (Jag vet inte hur det är i Göteborg, kanske hela stan är på "Rotebro" nivå. :) Brukar du altså ha din bil stående där över nätterna ofta?

Avståndet är inte så kritiskt, vi kommer att mötas två eller tre bilar för att åka vidare med en. 60:- är ju helt ok, så om säkerheten är acceptabel så låter det som en plan, tack!
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Phlerp

Jag har ingen bil själv så jag "brukar" inte parkera där egentligen. Men när jag lånar bil av päronen (eller bara deponerar) så brukar jag ställa den där. Och hittills har det gått bra, även vid de tillfällen det har handlat om flera dagar. Har inte sett några andra bilar med spår av inbrott där heller.

Lupson

Phlerp: Det heter rälsbuss!

Avseende parkering är det relativt lugnt i Göteborg. Jag har vid åtskilliga tillfällen glömt låsa passagerardörr, men aldrig haft någon åverkan. Parkerar ofta bakom "Friggagatan" (MC och porrklubbsgatan No1) över natt och inga problem där heller. Har även nyttjat parkeringen "på andra sidan" Gamla Ullevi över natt många gånger utan problem.

Gamla Ullevi låter som ett bra stalltips från Phlerp!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

Vadå rälsbuss... spårvagn har det väl alltid hetat ?
Nåväl, låter som om vi fått ett lysande tips på plats :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Lupson

Hehe, "rälsbuss" eller "spårvagn". Det heter ju faktiskt spårvagn "på riktigt", men rälsbuss känns mer..genuint.

För exempel på lite kommunal humor, gå in på http://www.vastrafik.se (observera stavningen)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X