Modifierad HOTAS Cougar mm säljes

Started by 185wolverine, October 23, 2006, 16:42:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

185wolverine

Följ denna länk för mer information.

Finns i Umeå.

Är du intresserad, skicka ett PM om du är registrerad hos FW, eller skicka ett mail till

nisse -AT- umea.obbit.net
-AT- = @


Med vänlig hälsning,
Nisse

185wolverine

Eftersom det inte visats något intresse för HOTAS Cougar så har jag har sänkt priset med 50 Euro. Priset kommer inte att sänkas mer än så. Se länken ovan.

185wolverine

Speciellt erbjudande för boende inom Sveriges gränser:

Vid snabb affär (betalning endast via bank-bank överföring) så får ni Cougarn i erbjudandet ovan för:

4685 kr inklusive frakt.

Enbart Realsimulator FSSB R2 mod:en samt Hall Effekt sensorn i throttlen kostar i nypris:

FSSB R2: €450 = 450 x 9.16(SEK/EUR 061104) kr = 4122 kr exklusive frakt
Hall sensor: ca 500 kr

totalt: ca 4622 kr exklusive frakt av FSSB R2 från Spanien

Ni får alltså Cougarn med alla modifikationer, som förbättrar funktionen, gjorda utan extra kostnad!

Erbjudandet gäller till Fredag den 24:e November, sedan lägger jag ut den på eBay och säljs den inte där drar jag tillbaka hela erbjudandet.

Control87th

#3
Alltså, jag önskar dig lycka till men jag tror du har en orealistisk tro på hur mycket du kan få för dina prylar.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



185wolverine

#4
QuoteOriginally posted by Control87thAlltså, jag önskar dig lycka till men jag tror du har en orealistisk tro på hur mycket du kan få för dina prylar.
Hej Control,

tack för lyckönskningen ;)

En gratis HOTAS Cougar, må vara begagnad - jag kan lova att den är bättre begagnad, med alla modifieringar gjorda, dvs speedbrake, dogfight guiderna av plast utbytta mot dito av aluminium, eventuella problem med att hantagets skruvar lossar fixat, en extra fjäder moterad till triggern för en ordentlig 2 stegskänsla. Det är ju inte så att varken FSSB R2 modden eller Halleffektsensorn tappar i värde efter några få timmars användning.

Som sagt, nypris för modifieringarna är:

FSSB R2: 4122 kr
Halleffektsensor: 500 kr
Aluminium guider: 250 kr
HOTAS covers: 230 kr
Kit för att fixa skruvarna i handtaget: obetydligt i sammanhanget men en del jobb med.

totalt: ca 5100 kr

Lägg sedan till individuella frakter för de olika grejorna, införskaffandet av en begagnad Cougar och inte att förakta jobbet du behöver utföra för att installera och testa att allt fungerar. Då tycker inte jag att priset 4500 kr + 185 kr i frakt är orealistiskt, men om folk tror att de kan hitta ett bättre erbjudande för likvärdig hårdvara är de välkommna att försöka. Jag kommer i alla fall inte att skänka bort grejorna, då behåller jag de hellre och skaffar pengarna jag behöver på annat sätt.

Jag kan förstå om man tycker att det är mycket pengar. Det är inte snack om annat, men man får också en sticka vars like inte finns på marknaden i övrigt. Allt beror på vad man prioriterar.

Det skulle vara intressant att höra, vad skulle du tycka var ett rimligt pris?

Mvh
Nisse

Control87th

Problemet är att de är för få potentiella köpare, har du haft den på Frugals under ett par månader utan att ha fått den såld så är det problematiskt.

Generellt så ska man nog vara mycket glad om man får hälften av nypris... så ta dina 5100 plus en ny Cougar 1600 -> 6700 /2 -> 3350:-

Inte själv spekulant (om nu ingen skulle köpa din Cougar men lämna pedalerna till mig)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



185wolverine

Har bara haft annonsen liggande på Frugal's i ett par veckor och det är drygt 800 som läst den och ett 20-tal som hört av sig, så nog finns det intresse. Jag kommer max att ha den liggande i en månad. Det är minst intresse av Cougarn och det trodde jag inte skulle vara fallet. Kan ju bero på en mängd faktorer och pengarna gör säkert sitt men jag trodde ändå att de som kanske funderat på en force sensor Cougar eller att de som gärna skulle ha en moddad Cougar men inte känner sig "händiga" nog skulle ta chansen.

Jag kan inte säga att jag håller med dig om att begagnat automatiskt ger 50% av nypris. FSSB R2 och Halleffektsensorn kommer att överleva Cougarn med bred marginal. Så, för de delar som är i stort sett oanvända eller inte försämras nämnvärt av användande har jag inte sänkt priset på lika mycket som för t ex Cougarn (inte i närheten). För Cougarn är jag snarare nere i några % av nypris och än värre blir det om man betänker att jag gav drygt 3000 kr för Cougarn ;)

Tack för dina inlägg Control, det var intressant att höra din åsikt.

Mvh
Nisse

185wolverine

Försäljningen avslutad, allting är sålt.

Tack för visat intresse till alla som hörde av sig.


Med vänlig hälsning
Nisse