Author Topic: Thirdwire släpper ny patch  (Read 4042 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Thirdwire släpper ny patch
« on: September 26, 2006, 13:43:16 »
nog för att motorn är gammal men det tycks gå att kräma ur den lite till:

List of changes in this Patch include:
Quote

v08.30.06
---------

* Support for TrackIR 6-DOF Vector Expansion has been added.

* New Graphics Option, Water Detail, has been added.  On video card
  with Pixel Shader 2.0 or higher, water will be animated when this
  option is set to HIGH.

* On video card with Pixel Shader 2.0 or higher, terrain texture has
  more detailed bump map applied when Terrain Details setting is set
  to HIGH.

* Cockpit mirror textures have been darkened so they're not bright
  white when Mirror Option is turned OFF.


« Last Edit: September 26, 2006, 13:43:48 by Subroc »

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #1 on: October 17, 2006, 07:27:22 »
hur ar det flyga spelet nu, skulle vara bra med en enkel recension. Provade forsta versionen men gillade inte alls direkt..

men med lite svenska plan osv skulle man ju kunna flyga av bara den anledningen.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #2 on: October 17, 2006, 09:13:15 »
Det är ju fortfarande ett gammalt spel även om lite lull-lull tillkommit i koden.
Största fördelen med spelet är ju mod möjligheterna det är även en av de stora nackdelarna. man får väga det stora utbudet av flygplan/kartor mot att det inte är alltid man får saker att lira ihop. speciellt nu när stor del av filstrukturen är omskriven så funkar många av de gamla moddarna inte alls.

AI:n är fortfarande inte övertygande, den flyger sina förutbestämda waypoints och skjuter på allt som kommer inom ~5nm.

Flygegenskaper väldigt varierande från plan till plan, vissa är som att köra ånglok, medans andra vid lätt sidroder börjar rolla med 360 grader/s.
standard flygplanen.

grafiskt tycker jag fortfarande det liknar ATF/NATO Fighter/USNF (som iofs var min stora favorit när det begav sig)

Dynamisk kampanj: Nu har jag aldrig lyckats få ingång nån annan än standard kampanjen Burning Sands, den är faktiskt riktigt rolig fortfarande även om jag tycker att ordet dynamisk är en liten överdrift
största nackdelen är att det inte finns någon inbyggd mission editor och därav inte särskillt stort utbud av uppdrag. visst finns singlemission där man kan välja eget flyg motståndarflyg, uppgragstyp samt ev. markmål. men variationen blir inte särskilt stor

Nu när jag läser igenom så ser jag att jag verkar väldigt kritisk till spelet så är dock inte fallet. spelet är gammalt och lite av en semi-simulator (många hävdar ett rent arkadspel)
men fortfarande är det riktigt roligt att kasta sig upp över tysklandsterrängen i nån av de svenskbyggda kärrorna och piska lite rött.

MP delen har jag faktiskt aldrig provat pga av telias oförmåga att lysa upp de mörka delarna av bredbandssverige.

betyg:
med dagens mått mätt 2/5
eller med tanke på spelets ålder och företagets vilja att fortfarande supporta det 4/5

TexMurphy

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #3 on: October 17, 2006, 17:42:29 »
Quote
Originally posted by Subroc
med dagens mått mätt 2/5


Visst spelet är gammalt och absolut inte ett spel i samma genre som Falcon 4.0. Det utger sig inte heller för att vara det. Var man drar gränsen mellan Arkad och Sim är personligt. Tycker man att allt som är mindre realistiskt än Falcon 4.0 så visst det är ett Arkad spel.

Skall vi dock vara ärliga och säga att Falcon 4.0 är hardcore sim och Ace Combat 5.0 är ett rent arkad lir då hamnar väl SFP1/WoV/WoE serien någonstans på Sim light.

Tillbaka till ålrdern... "med dagens mått"... vad är det i flygsimulator världen? Vår guld era var får hur längesen 8, 10 år sen? Visst visst Falcon 4.0 AF, IL2 serien, Lomac, Aces High och WW2 Online är några nyare sims. Är det dessa som du mäter dagens mått med?

Visst grafiken har gått framåt, multiplayer har gått framåt om man väljer att ignorera det faktum att AW kom på windows 96 men fanns online redan 86.

Simulerings precissionen har inte gått frammåt så där jätte mycke speciellt inte på Jet simmarna.

Tycker att WoE är ett kul offline lir. Faktiskt ett av dom mest underhållande offline liren. Jag lirar det när jag inte riktigt är mentalt på top att flyga online i Aces High och behöver något att vara ner med.

Dessutom så får man väldigt mycke lir för pengarna tycker jag då floran av modar är gigantisk.

Tips är att installera NATO packen och sen att själv moda in Draken plan i 1979 kampanjen. Väldigt enkelt gjort. Har inte orkat skinna mig Danska draken men har lagt till dom med svenska skins. Får väl sätta mig en dag och göra danska skinns.

Som sagt för att vara offline och jet sim (propar rockar) så är detta ett underhållande och prisvärt lir.

Tex

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #4 on: October 18, 2006, 09:30:04 »
nato packen? det låter som nått jag missat. var kan man hitta den?

jo det enda spelet i militärflyg genren som kan slå sfp1 i antal flygbara flygplan är väl möjligtvis USNF/ATF/NATA/FA

största problemet nu verkar ju vara att inte alla moddar är kompatibla med senaste patcharna

nu har vi ju en hyffsad uppsättning svenska flyg i spelet (Tunnan, Draken, Viggen)
det man saknar mest är en skandinavisk terrain

TexMurphy

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #5 on: October 18, 2006, 14:03:52 »
http://www.column5.us/natof.shtml

2an är på g och lägger till fler nationer, fler plan och fler skvadroner till dom tre befintliga kampanjerna.

Fördelen är att den är jätte lätt att patcha. Install program som gör allt åt dig.

Nackdelen är att den är inte helt bra ihop med dom stora vapen moddarna som finns. Har man någon av dom installerad så gör man bäst i att kopiera sin weapons katalog och sen kopiera tillbaka den.

Dessutom så har det givits önskemålen om svenska och norska skvadroner noterats och kan komma med i kommande (3 eller senare) releaser.

Tex

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #6 on: October 19, 2006, 08:29:12 »
aha, den har jag sett förut. men jag trodde den bara funkade på WOE och inte SFP1, nog för att koden nu ska vara samma men trodde att den använde sig av texturer och sånt från orginal WOE

TexMurphy

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Replying to Topic 'Thirdwire släpper ny patch'
« Reply #7 on: October 19, 2006, 17:31:39 »
Sant använder WOE kartan... dock så finns det en grym EU karta EAW till SFP1...

Korea kampanjen är nog min favo.... är inte så jätte förtjust i missiler och elektronik...

Dock så måste man ju hålla sig BORTA från proppar i SFP1 serien... brrrr.... hemskt...

Tex