Author Topic: En till på forumet!  (Read 7249 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JStar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 123
    • ICQ Messenger - 6685892
    • View Profile
    • Email
En till på forumet!
« on: May 23, 2002, 10:22:50 »

Halloj alla glada skrivbords-piloter :)
Jag flyger F/A-18 och håller mestadels till på www.simhq.com under samma nick. Slå mig en pling på ICQ (6685892) om ni vill flyga lite co-op. :)

/J

JStar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 123
    • ICQ Messenger - 6685892
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #1 on: May 23, 2002, 14:08:06 »
Fråga i separat tråd. Jag har ingen aning.

/J

RAY

  • Guest
(No subject)
« Reply #2 on: May 23, 2002, 16:10:36 »
tjenare JStar!  

kul att se dig här!  :)

Nu äntligen blir det fart på F/A-18 forumet här! Vi får ta o köra lite coop nån dag men just nu har jag fullt upp med IL-2 men jag kör dom flesta sim jag kommer åt! :p


JStar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 123
    • ICQ Messenger - 6685892
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #3 on: May 23, 2002, 17:18:10 »
Ska se om jag inte kan locka över lite fler svenskar från SimHQ. Det finns minst 5 där, inkl. jag. :)

/J

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #4 on: May 23, 2002, 17:34:51 »
Humm, småsugen på att skaffa F/A-18. Det är länge sedan man fick göra en carrier trap. Vi snackar F-14 Fleet Defender. (Länge sedan)^7.

Hur står det sig vad avionik och systemsimulering anbelangar? Givetvis jämfört med allas våran standardreferens, F4 SP.

Hittar jag det billigt blir det nog att skaffa och tokflyga lite, bara för fartygslandningarna... :)

Flare? Flare?! We don't need no stinkin' flare!

   /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

JStar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 123
    • ICQ Messenger - 6685892
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #5 on: May 23, 2002, 18:56:27 »
Själv har jag inte flugit F4... men systemsimuleringen och avioniken är i toppklass. JF-18 tar tid att lära sig. Och framför allt är kommunikationen med flighten och flygledningen enormt bra. Och så är programmet mycket stabilare än F4. :D

Se till att du köper spelet med manual (alltså riktig manual och inte så'nt där PDF-trams). Du kommer att behöva den. Radarn t.ex. tar upp 13 sidor (och detta utan att ha hunnit med vapen-funktionerna).

/J
« Last Edit: May 23, 2002, 18:56:52 by JStar »

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #6 on: May 23, 2002, 23:16:40 »
Hmm... konstigt. Jag har inga problem med stabiliteten i F4. Längre. Inte en CTD så långt tillbaka jag kan minnas... ;-)

Nä, skämt å sido. Med SP3 som faktiskt dyker upp ganska snart så blir det en helt ny Falcon. Och en del att läsa igenom =)

Rekommenderas!
Mvh  - Stefan -


Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
(No subject)
« Reply #7 on: May 24, 2002, 13:02:32 »
Quote
Originally posted by JStar


             Själv har jag inte flugit F4... men systemsimuleringen och avioniken är i toppklass. JF-18 tar tid att lära sig. Och framför allt är kommunikationen med flighten och flygledningen enormt bra. Och så är programmet mycket stabilare än F4. :D

Se till att du köper spelet med manual (alltså riktig manual och inte så'nt där PDF-trams). Du kommer att behöva den. Radarn t.ex. tar upp 13 sidor (och detta utan att ha hunnit med vapen-funktionerna).

/J


Om du inte har flugit F4 så vet du ju inte att stabiliteten är bättre i Jane's, eller hur?  :-OO   :D

...och toppklass på avioniken säger du. Hur är den jämfört med den i USAF (som för övrigt suger)? Har för mig att F-18 kom ut precis efter USAF.

Prova gärna F4-SP2 (SP3 om du hinner) och gör en ny jämförelse!

Btw: Välkommen till NOSiG's Forum. Kul med nya medlemmar som vill vara med och flyga!

P.s. Jag var bara tvungen att fråga lite. Se det inte som kritik. De andra gubbarna här vet att jag är mannen som jagar "generaliserare" ... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names