Author Topic: Samköp X-plane  (Read 3472 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Samköp X-plane
« on: August 15, 2006, 13:55:44 »
Hej,

För ett bra tag sedan snackades det om samköp av X-plane för att få ner frakten, det dog väl ut i väntan på att globalt scenery skulle bli klart till v8. Det finns nu, några som är intresserade av ett gemensamt inköp?

http://store.x-plane.com/cart.php?m=product_detail&p=29

Jag har ingen brådska men vi kan väl sätta en deadline för intresseanmälan till 060915.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Samköp X-plane'
« Reply #1 on: August 15, 2006, 17:35:27 »
Jag kan väl säga att jag provade X-Plane. Och jag måste säga att jag tyckte det va skräp. Det känns som jsg missade nåt med spelet. Tyckte det va fult och utan känsla. Mappa kontroller va jättejobbigt.

Så.. Berätta för mig! ;)

Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Replying to Topic 'Samköp X-plane'
« Reply #2 on: August 15, 2006, 21:05:02 »
Oj... Jag har precis köpt det... Jag glömde av den gamla tråden, du skulle ha postat ett par veckor tidigare. Har dock inte hunnit testa det än, måste gräva fram en gammal disk till om jag ska få in 60 gig scenerier. Fördelen med detta är ju att du får ju testa hos mig innan köp, om du vill och är snäll. Finns ju iofs demot i annat fall. Detta om detta.

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Samköp X-plane'
« Reply #3 on: August 15, 2006, 21:53:12 »
Har testat demot... jag tycker definitivt bättre om Microsofts produkter, det märks på nått sätt att det är annorlunda folk (mac-människor) som gjort X-plane... :p

Men som inte längre fattig simnörd så är det på nått sätt ens plikt att köpa flygsimmar av denna kaliber. :-OO :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Replying to Topic 'Samköp X-plane'
« Reply #4 on: August 15, 2006, 22:14:38 »
Ja det är ju varken särskilt vackert eller speciellt medryckande atmosfär, men man kan ju (potentiellt) backa med helikoptrar iaf.

O, Herre, varför i helvete kan inte nån utveckla en riktigt bra (helikopter)simulator nån gång? Nån som både drar in en i själva spelet samtidigt som man faktiskt måste kämpa lite för att hålla farkosten på rätt köl. Tänk om flightgear hade haft lika många användare som FS, varav hälften älskade helikoptrar mer än allt annat (även mat, tex kebab och fläskfilé) och den andra halvan jobbade på lantmäteriet och led av bristande moral när det gällde att inte lämna ut kartmaterial utan att ta hutlöst jävla mycket betalt. Oberoende av denna indelning var återigen hälften programmerare, hälften 3d-vad-dom-nu-gör-are, och hälften fysiker med sedvanligt mossig uppsyn. Då skulle det nog fan inte dröja mer än ett tiotal år innan jag hade min jävla drömsimulator. För övrigt så behöver världen en flygsimulator för såna där vanliga flygplan, där handligen utspelar sig i skandinavien under 50-, 60-, 70-, 80- och 90-talen, från tunnan till jaktviggen. Vägbaser i massor. Även här är det naturligtvis helikoptrar med också, samt bv206. Övriga fortskaffningsmedel efter egna preferenser, men ovan nämnda krav viker jag inte en verklinie (~2.06 mm) ifrån.

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'S
« Reply #5 on: August 21, 2006, 13:21:08 »
Håller med Ctrl där.

Ja alltså... X-plane gör mig fundersam. Det är så mycket småsaker (som jag inte direkt kan sätta fingret på) som gör att man känner nån sorts förvirring kring det. GUI't var i alla fall förutut förvånande knäppt för att komma från nån som använder MAC. Och allt känns så... "baklänges"?...

Personer med motsvarande agenda fast med windows är lite enklare. Där kraschar spelet/programmet  rätt och slätt bara. Inget tjafs! :D ;)

Är det nån som inte har köpt än? Med dagens dollarkurs går spelet allena loss på femhundringen ganskka jämt.

tja mupp... jag håller med dig. Snart är vi väl ett tillräckligt stort gäng här som kan utgöra en grund för ett sånt projekt. Saknas bara... tid... och... tja... pengar.. :D
« Last Edit: August 21, 2006, 13:25:17 by griffin »
snappahead

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Samköp X-plane
« Reply #6 on: July 17, 2009, 10:34:29 »
Det har kommit en rejäl uppdatering och de har en kampanj på priset nu så jag har slagit till på version 9 :D
Valde billigaste frakten (11$) så det kan ta upp till 6 veckor innan jag har det.

Det skall bli intressant att se hur det fungerar nu när delarna på planet flyger "för sig själv". Detta ser jag som en förutsättning för en verklighetstrogen FM. Jag tror att avsaknaden av denna feature i tidigare versioner låg bakom mycket av känslan att det inte stod riktigt rätt till med modelleringen.
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Samköp X-plane
« Reply #7 on: July 17, 2009, 17:00:18 »
Jag har haft XP9 ett tag nu men har, skam att säga, inte haft tid att leka så mycket med det. Konstaterade att default-Cessnan flyger som en Cessna men att motorn inte beter sig som den skall. Tokseg på att ändra varv framförallt. Sedan var det klyddigt att få TIR att fungera vettigt, något XP iofs delar med FSX och som gör att jag fortfarande mest använder FS9. En dag kanske jag tar tag i det där och ser om det går att få till det vettigt.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus