News:

No significant change

Main Menu

SEAD-uppdrag

Started by brydling, August 13, 2006, 16:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brydling

Hej!

Jag har alltid samma problem när jag flyger SEAD-strikes. Hur ska jag veta vad som, bland allt klutter på markradarn, är mina mål? När man bombar en byggnad eller så så ligger ju oftast waypointen mitt på målet, så då är det ju liksom inga problem. Men när jag flyger SEAD så lyckas jag aldrig med mina bombningar. Bara om jag flyger förbi en gång först och sen kommer tillbaka med CCIP så kan jag lyckas, men det slutar ju 90% av gångerna i katastrof. Dessutom, när jag väl får bomberna på målet, så förstör jag oftast nästan ingenting även fast jag får bomberna mitt på platsen. T ex en sån där skog med cirklar i. Jag brukar ställa in mina bomber på 3 release pulses, 1 bomb i taget och 500 fot mellan, övriga inställningar lämnar jag oförändrade. Jag använder MK-20D eller CBU-97 SFW. När man ser att de AI-kontrollerade flygplanen förstör 3-4 fordon med varje bomb och man själv tar ett fordon med varje om man har tur så blir man ju lite less.. :)

/Niclas

h.kan

Jag är själv urusel på detta o ska därför inte försöka att ge taktiska tips men någon i detta forum borde väl kunna?
Annars har snowfalcon gjort och ska göra fler nybörjar TEs http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=113201