News:

No significant change

Main Menu

demo X

Started by Control87th, August 11, 2006, 00:51:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Det är definitivt evolution, inte revolution i denna release... men något förvånad upptäcker jag att jag gillar bilarna och båtarna som far omkring, väldigt mycket. Sen ser jag fram emot multiplayergränssnittet.

ag har reggat mig och tankat ner och installerat allt som behövs för vatsim men tröskeln är så hög att jag ännu inte kommit igång.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Jag gillar inte känslan eller spelets sätt att lappa på texturer på plan osv. Det är säkert jättekul och jättesnyggt om man har en AMD FX62 med Fete SLI och 4g minne...
Jag håller mig nog till LOMAC isåfall. Där har man ju iallafall känslan.

griffin

Ctrl, du har en poäng. Evolution, inte revolution. Men man önskar sig ju lite naivt det senare, oavsett vad det gäller.

Jag testade att skruva upp max, men tycker ändå inte det levererar. Antar att det är avsaknaden av senaste grafikkortet som spökar. En del grafiskt lull-lull, absolut. Men det är fortfarande en massa lådor utslängda på texturer. Fler lådor, bättre texturer, men ändå. Lite liv i scenarierna är ett stort kliv framåt mot känsla.

Det finns mycket jag ser fram emot med fsX, och det har jag inte testat än. Ett stabilt mp vore inte fel. Bra moddningsmöjligheter (med bra dokumentation) vore helt fantastiskt. Men indikationerna på det har inte varit direkt uppmuntrande. Men vi får se.

Man skall väl vara glad att det blir ett fsX i över huvud taget... :-OO
snappahead

KeyCat

QuoteOriginally posted by Andreas
Det går ju att montera skidor, så ingen ursäkt där inte KC... ;)

Det har du rätt i Andreas men med tanke på snömängderna vi normalt får här i söder så är det nog inte många som har skidor i dessa trakter, kanske det finns "larvfötter" för leriga åkrar :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Vet inte om detta tipset hjälper er men det hjälpte verkligen mig.

Ställ ner Autogen density till None (under fliken Scenery). Efter det kan ni dra upp allt till max :)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Magnus

Ok... jag får ju inte ens iväg flygplanet från backen...

Min Wingman extreme har ju så klart sina begränsningar.. men va fan... finns det nått enkelt sätt att se att bromsen ligger på? Trycker på release brake om och om igen.. med fullgas.. med min Beaver.

T.o.m. fått klart starta av tornet!

Control87th

Det är en ren sjökärra, ej amfibie så du måste sleva till vatten först ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Magnus

Jag fattar.. fick igång två-motor kärran..

Lyckas efter lite slit få till nått som liknar ett trafikvarv med landning på den där ön. Imponerad över hela konceptet. Checklistor.. radiosnacket.. grafiken etc.