News:

No significant change

Main Menu

Inköp av bärbar maskin?

Started by Bax, August 02, 2006, 22:55:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Har hängt med dåligt på sistone och undrar om nån har tips på nån bra prestanda sajt där man kan jämföra Intels laptop processorer?
Som det ser ut nu är jag dömd till att återgå till hotell livet och letar släpbar dator för att förgylla min tillvaro. Jag letar lätt begagnat men måste ha prestanda för spel och film. Inte dom absolut mest krävande spel men iallafall Falcon, IL-2 och lite FPS.
Några tips från expert panelen?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

kom igen, Sledge... nån... mata mig med info!
Spelar det nån roll att ha dual core? eller är det bättre att ha en single core och hög freqvens och såna saker?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Köp en stationär... Sorry.. Förstår inte bättre..

SledgeHammer

=)

Har varit lite upptagen med flytten...

Ska du ha en bärbar ska du ha en Intel CoreDuo CPU. Köp en så snabb du har råd med. De är underbart kvicka och det är underbart med en andra kärna. Det har jag hävdat sedan jag lödde om mina första Celeron 333MHz så att de fungerade i ett Tyan dual CPU moderkort för länge sedan. Multitasking fungerar, saker som är multitrådade bara flyter fram. Snåla inte på minnet heller. Minst 1GB men ta gärna 2. Mer än 2GB är slöseri för hemmabruk och kommer nog att vara så ett tag framöver.
Se till att det är bra grafik i burken bara. Själv föredrar jag fortfarande ATi men NVidia är inte dåliga de heller =)
Mvh  - Stefan -


Bax

#4
Äntligen lite liv i luckan :)
Ok, dualcore vekar bra för multitasking men om man lirar spel hur mycket nytta har man av multitasking då? Jag menar, kostnaden för en single core med hög freq är ju lägre än dual med låg freq? vad tror ni?
Naturligtvis skall det vara ett grafik kort med 256 MByte dedikerat minne
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


zebra

Tjena Bax,,,

Har du inte funderat på en av de nya PowerMac Pro?
:)

Är på gång o skaffa mig en privat bärbar och det lutar åt Mac,, nu när man kan
köra dem i Pc-läge också.

z.

SledgeHammer

Personligen lutar jag åt en PCvariant... Billigare faktiskt. Men smaken är ju som baken =)
Mvh  - Stefan -


Bax

Visst finns det fördelar med Mac men prisbilden gör det omöjligt. Dessutom så finns det vissa saker i handhavandet i mac OS som jag haaatar. Just nu sitter jag faktiskt vid en Mac och svär över denna infernaliskt monofoniska cyclopmus!!!
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW