News:

No significant change

Main Menu

Tango Red

Started by Andreas, July 25, 2006, 09:33:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Brat

#1
Ursäkta ett blindstyre, nu har jag hittat filmen, på andra varvet av de 119 sidorna så låg den på sidan 3!  Skrev tidigare:   Är det någon speciell film du vill peka på, har letat efter något om Tango Red Swedes i en halvtimme nu.......?
-Brat

Andreas

När jag länkade till filmen låg den på första sidan, tredje uppifrån...

Här kan man inte hålla på och såsa... Mina länktips är färskvara! :D ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Brat

Mest intressant blir ju hur det gick under övningen, kommer amerikanerna att bli tvungna att hyra hela gänget på obestämd tid, lite som med ubåten, de verkar ha stora problem att hitta den!
-Brat

Magnus

#4
Hej,

Jag råkar faktiskt befinna mig i Alaska just nu med Tango Red om det är övningen Red Flag Alaska ni tänker på?

Det är väldigt uttömmande info på mil.se så där kan man läsa mycket info om övningen.

I stora drag går det bra. Första stora övningen med C/D versionen utav JASen.

Andreas

Magnus, vad har du för funktion under den här övningen nu när det inte finns någon "E" att flyga längre?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Magnus

I just denna övning är det marktjänst och ansvara för varnar och motmedelsystemet eller EWS som det heter. Electronic Warfare System.

Brat

De 39:or som utrustats med lufttankningsmöjligheter, är dessa bara i teststadiet än eller är de bara tänkt för export? Och varför gjordes svängen ned till Cold Lake, det hade väl funkat att gå direkt från Churchill till Yellowknife, eller var det så att ni var tvungna att landa i alla fall en gång på en militärbas i Kanada? Hoppas att allt går bra för er, har kollat in på mil.se lite då och då!
-Brat