News:

No significant change

Main Menu

X-45 profil till IL-2PF

Started by Bax, July 23, 2006, 21:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Nej jag har inte bytt min underbara Cougar till Saitek ;)  men brossan har skaffat en och jag försöker hjälpa honom att komma igång.
Har någon en profil som dom är nöjda med och vill dela med sig?
Vi har tunga strul med roder knappen som ser helt analog och snygg ut i kallibreringsprogrammet men som uppför sig konstigt i spelet - den centrerar inte utan man får ge motroder för att få den hyffsat - nån som har nån idé om vad som kan vara fel?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

Min är väldigt enkel.

Avtryckaren är både kanon och ksp,
A är raketer, B är bomber, Fire(röda) är padlock,Fire C är centrera TIR... sen hade jag trim på de analoga hjulen på throttlen. Resten hanterade jag på tgb.

Har nog inte ens kvar profilen, satt på hem-pcn som är återlämnad.

Flög hem från framsidan idag. När jag flög dit igår så fick jag första seriösa IMC sen jag tog IR... i princip låg jag on top i solskenet i 1,5h sen var jag i smeten sista halvtimmen, va fint det är när banan bara dyker upp framför en på 700ft :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Bax

QuoteOriginally posted by Control87th
Min är väldigt enkel.

....VAR enkel menar du!!
Har du nån erfarenhet av strulet med rudder rockerswitchen?

Denhär sommarn har varit fattig på IMC :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

Nix, förutom att två av mina fyrvägsswitchar har varsitt håll som ibland krånglar så har allt bara fungerat direkt.

Idag var jag och en ATPL kurskamrat till Visingsö, det var gränsfall att det var VFR på vägen dit, mycket dålig sikt under ca 10min kring Motala.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW