Author Topic: har precis beställt SFP1  (Read 5178 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
har precis beställt SFP1
« on: June 29, 2006, 09:30:25 »
har slutligen hittat nån som ville sälja sitt sfp1 till mig på blocket (nu återstår att se om det kommer nån tegelsten i brevlådan)

nu sitter jag och letar roliga flygplan och landskap.
verkar svårt att hitta grejer som är aktuella
har laddat det mesta från column5 men finns det mer?
skulle gärna hitta lite fler svenska flygetyg och kartor över nordeuropa

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #1 on: June 29, 2006, 10:07:18 »
Finns en finfin Draken som är freeware. Om du inte tankat den så är den ett måste. Minns dock inte var den finns men kolla lite i trådarna här, tror den omnämnts tidigare.
snappahead

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #2 on: June 29, 2006, 10:27:08 »
jupp, den har jag fått ner.

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #3 on: June 29, 2006, 13:13:18 »
Sen vet jag att Phlerp gjort lite fina saker, men inget officiellt. Kan inte tala för honom men det kostar inte att fråga! :D
snappahead

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #4 on: June 29, 2006, 18:03:03 »
Min J29:a finns att ladda ner på Column5 men jag vet faktiskt inte om den fungerar med den senaste patchen till FSP1. Jag har även jobbat med en A32 som var näst intill färdig när pga klantighet förlorade alla INI filer och lite annat. Jag har fortfarande kvar de usrsprungliga 3D filerna, men eftersom jag inte ens 3Dstudio installerat längre så har jag lagt ner alla planer på att gör färdigt den. Jag skickade alla filer jag hade till Sony Tuckson som gjort texturerna och gav honom friheten att släppa den i det skick den är i nu eller om han vill göra den mer färdig... men jag vet inte om han gjort något mer på den.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #5 on: June 30, 2006, 08:30:40 »
ajaj, aldrig roligt med förlorat arbete:-/

jodå j29 har jag laddat ner, återstår att se om den fungerar med senaste patchen
hittade faktiskt rätt mycket downloads på combatace´s forum

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #6 on: June 30, 2006, 17:33:14 »
Vet att jag lät några här på Nosig ladda ner Lansen vid förr förra LANet i det skick den var då. Om någon har den kvar så är det helt ok att dela med sig till de som är intresserade.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Replying to Topic 'har precis beställt SFP1'
« Reply #7 on: July 12, 2006, 09:03:46 »
En liten recension:
Igår hade jag för första gången tid att sätta mig ner och prova Flp 29 och 35 måste säga att jag är riktigt imponerad.
Hann inte med att plocka upp nån av dem mot några mig:ar men rent flygmässigt så gillar jag dem skarpt, speciellt tunnans benägenhet till kvickroll vid sidroderutslag känns trovärdigt modelerad.

Synd att man ska få tag i detta spel när intresset för det är på väg att försvinna helt.

Phlerp: Du vet möjligtvis inte var man skulle kunna få tag på färdiga eller W.I.P. terrains över norden.
Det känns som att jag faktiskt kommer att lägga ner lite tid på att sätta mig in i hur man skapar egna terrains och missions.

hehe frugan jobbar i kväll och jag har lovat dammsuga och diska. hmm...grannens unge behöver säker lite fickpengar under sommarlovet:D