News:

No significant change

Main Menu

Ofp

Started by Bjoernen, May 21, 2006, 20:03:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjoernen

Hejsan nu har ja lyckats få i gång min data o så lite små fix kvar dock. undrar jag hur många som lirar ofp fortfarande skulle vara kul o prova på lite igen. sen undrar ja om någon vet något release datum för ofp 2 har kollat runt lite själv men inte hittat något.
Kort lätt attack spade !

KeyCat

Tjena Björnen,

Skoj att du fått igång din maskin igen!

Personligen ligger jag lågt tills Armed Assault släpps någon gång i höst/vinter. Vad det gäller OFP 2 (eller Game 2 som det "officiellt" kallas) så lär vi inte se det förrän tidigast 2009/2010 men Armed Assault håller oss förhoppningsvis sysselsatta fram tills dess.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

#2
Lite besserwissade från min sida bara.
Det finns faktiskt ett Operation Flashpoint 2 under utveckling men det är Codefukheers...eh Codemasters :p , alltså publisisten för OFP, som står bakom det och inte BIS som egentligen utvecklade OFP. Detta pga att Codemasters äger rättigheterna till namnet Operation Flashpoint och BIS och Codemasters har gått skilda vägar.
Så det du ska hålla ögonen öppna efter är Armed Assault som BIS just nu håller som bäst på att snickar på. :)

solid1

ja e på g att fixa igång ofp för att lira lite CTI i nostalgi, ska få lite hjälp av 000 men de e sällan man hinner höras av på msn och liknande.

men va de inte snack om att OFP2 skulle släppts nu i vintras? de verkar ha sjutit på de där datumet ett flertal gånger.
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"

KeyCat

#4
QuoteOriginally posted by solid1
men va de inte snack om att OFP2 skulle släppts nu i vintras? de verkar ha sjutit på de där datumet ett flertal gånger.

Stämmer att Armed Assualt skulle släppas (inte OFP 2). Men det är snarare regel än undantag att en titel blir uppskjuten X antal gånger innan den slutligen släpps. Det gäller inte bara OFP/ArmA utan i stort sett varje spel/sim drabbas av samma sak.

Med andra ord, ta alla "release dates" med en STOR nypa salt tills den dagen du själv har spelet/simmen installerat på din hårddisk ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Oden

Vilken CTI smak spelar herrarna?