Swedish Battle Camp 2006

Started by Swebeast, May 15, 2006, 22:50:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Hej alla glada sim-are,

jag måste promota "Swedish Battle Camp". Jag tjänstgjorde i Malmö i helgen som gick och kan säga att det var ett fantastiskt evenemang! Många glada skåningar (och andra nationaliteter) som gick man ur huse för att se vad Försvarsmakten gör idag.

Från invasionsförsvar till insatsförsvar med modernare materiel.

Kom till Stockholm (Gärdet och Skeppsbron) lördagen den 20 maj kl 12.00-21.00. Fri entré. Eller om ni föredrar Göteborg (Frihamnen) lördagen den 3 juni.

Jag finns vid räddningsbilarna (som vanligt) och för att citera en mycket känd skåne-profil -"Ställ många frågor...jag är full av svar" :p :D

Gå in på mil.se för att få veta mer.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Dubble0zero

#1
...
;)

Edit:
Ok, det var kanske inte det tydligaste jag kunde ha gjort... men i alla fall... =)
/edit
...000... =)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Hur ser det ut med käk, finns det på plats till vettiga priser eller ska man komma med nått picknikskorgsliknand?

Vad sägs om att mötas upp någonstans för lunch kring 12-13 och sen titta på det roliga tillsammans.

ps. Har en kärra bokad för Västeråsfärden, nån som vill åka med och sponsra lite soppapengar?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



ft

Jaha, klart du gömde dig i ett hörn jag aldrig riktigt hann till! :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

En av "fördelarna" med att vara anställd i Försvarsmakten är alla de roliga och spontana grejorna som händer, t.ex:

Fredagen 12/5 kl. 15.00 på väg ner till Malmö och "Swedish Battle Camp" ringer telefonen. "Vi måste hämta ytterligare en räddningsbil för den skarpa flygräddningen". Jaha, skulle jag då vända och köra upp till Halmstad igen...? Nähä, helikoptergänget förbarmade sig över mig och beslöt att flyga mig upp i en Hkp 4 :p

18.30 lyfte vi från Ribergsborg och tog en "turist-tur" över Malmö med Öresundsbron. Lilla torg, Turning Torso, m.m. Vidare norrut satte jag ett kryss på kartan över svärföräldrarnas hus i Häljarp och bad om en överflygning - de stod på terassen och vinkade när vi passerade :). Vidare mot Ljungby för att hämta en koffert som Joe Labero glömt hemma :-OO .

Runt 19.30 landade vi Halmstad, hämtade räddningsbilen och fortsatte ånyo mot Malmö.

Tack för det besättningen på "Yngve 70"!

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Andreas

13:20 är det hkp-uppvisning och den SKA jag se... men annars låter det bra Ctrl! ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO