News:

No significant change

Main Menu

MUSIC

Started by RAY, February 13, 2002, 19:14:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Anubis

Här är det 80 och 90-talssynt som gäller med Depeche Mode i fronten!

Givetvis täcker skivsamlingen även annat, men knätofs, distade-guror och dansband är satans påfund och kommer inte innaför mina väggar eller öron...

/A

Weas

Skulle jag vilja göra slut på debatten om vad som är bra eller dåligt! :-D

Eller kanske inte.

Smakerna är som bekant delade, som de två skinkorna sitter de ihop, om än ganska långt in...

Själv har jag många år Pianoskolning bakom mig, kulminerande i musikgymnasie med musikhistoria, musikteori och musicerande. Det var droppen, fick lite för mycket kan man väl säga. Spelar nuförtiden mycket sporadiskt, ingen kontinuitet... Samma sak är det med lyssnandet, men om jag väljer så blir det musik med klanger, inte bara väsen, ljud eller rytm. Gärna klassiskt som Mozart, Bethoven men också nyare som Debussy och liknande. Tycker även om viss Jazz, Oskar Petersen svänger farligt bra trots sin ålder.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


SledgeHammer

Hehe... håller du reda på hur mycket du har?
Top Gun har jag på CD och en till oöppnad i en limited edition utgåva...:)
Mvh  - Stefan -


Jompalainen

#11
Jaså du Weas, du är också gammal avdankad pianist.

Jag gick påbyggnadsår på musiklinjen på gymnasiet faktiskt... och spelade piano. Blir dock väldigt sporadiskt nu för tiden för mig också... Vår lägenhet är för trång för mina synthar (lånat ut dem) och även för mitt piano (står hos morsan och farsan på västkusten).

Ibland är det kul att spela en liten trudelutt dock :)

Ps. Har man tråkigt kan man alltid rita en kvintcirkel... så får man ännu tråkigare... ho ho hoo! :p

Min hårddisk dräller av gammal italo och Howard Jones och sånt... hö hö.


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mr Jim

MMM 80-tal! U96! ;)

Just nu lyssnar jag mest på klassiskt och filmmusik. Synth ibland. Blackhawk down soundtracket eller varför inte soundtracket till Insider eller HEAT? ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jompalainen

QuoteDu måste komma på LAN snart så jag kan kopiera!!!!!  :)

Det kan vi allt ordna. Det smidigaste är nog att sköta detta över ICQ. Mitt nummer är som följer: 9430410 :)

Väl mött!



Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Andreas

100 procent Metallica. Finns inget bättre för mig. I vått o torrt...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mr Jim

MMm...Svarta skivan med metallica. Kult..underbar. Finns ingen bättre musik att träna till ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com