Author Topic: Sukhoi Su-15TM Flago  (Read 6333 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boopidoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Sukhoi Su-15TM Flago
« on: April 21, 2006, 15:38:05 »
Tänkte bara säga (om någon har missat detta) att jag har uppdaterat min Su-15TM. De som besöker SimHQ, column5 eller combatace.com kanske inte missat detta men det kan ju finnas de som missat detta. Hur som helst så finns det nu en "riktig" cockpit istället för den som lånades från F-4. Flygplanet är inte perfekt men jag är nöjd ändå.

Jag byggde det från början då det var tal om att göra en kampanj om det fiktiva scenario att Sovjet anföll över östersjön eller för att simulera de otaliga kränkningar som utfördes med denna flygplanstyp.

Hur som helst, är du intresserad och inte laddat ner flygplanet så är du välkommen att besöka min hemsida (http://aerospace.boopidoo.com), column5.us eller combatace.com.

Hoppas att du gillar det. Det är en speciell känsla att sätta sig i ett Flygplan 35 och jaga Flagons, eller varför inte vice versa. Om ändå Viggen fanns att flyga... :)
« Last Edit: April 21, 2006, 15:43:11 by Boopidoo »

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Sukhoi Su-15TM Flagon-F'
« Reply #1 on: April 21, 2006, 15:43:16 »
Quote
Originally posted by Boopidoo
Hoppas att du gillar det. Det är en speciell känsla att sätta sig i ett Flygplan 35 och jaga Flagons, eller varför inte vice versa. Om ändå Viggen fanns att flyga (Andreas, om du läser detta tycker jag att du får ta och fixa klart dom nu!). :)


Finns det fler än jag som lystrar till det namnet här på Nosig, eller sysslar jag med något på min fritid som jag ännu inte vet om... :-OO ;)
« Last Edit: April 21, 2006, 15:43:47 by Andreas »
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Boopidoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Replying to Topic 'Sukhoi Su-15TM Flago'
« Reply #2 on: April 21, 2006, 15:45:22 »
Aah, jag vet inte om jag menade dig... jag menade Andreas Å som tidigare höll på med Viggen kärrorna... har egentligen ingen aning om han brukar besöka nosig eller alls håller på med de här flygplanen nu för tiden.

Därav min edit...

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Sukhoi Su-15TM Flago'
« Reply #3 on: April 21, 2006, 15:49:18 »
Välkommen till forumet förresten!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Boopidoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Replying to Topic 'Sukhoi Su-15TM Flago'
« Reply #4 on: April 21, 2006, 15:53:27 »
Tackar! :)

När jag skulle registrera mig såg jag att jag tydligen redan var registrerad men det var nog rätt länge sedan. Hade dock aldrig skrivit något inlägg.

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Sukhoi Su-15TM Flago'
« Reply #5 on: April 21, 2006, 16:03:05 »
Jag försökte hitta större bilder på din cockpit men gick bet, iaf när jag var inne på din sida. Har du några andra att dela med dig av?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Boopidoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Replying to Topic 'S
« Reply #6 on: April 21, 2006, 17:01:21 »


Den är lite ändrad sen dess men i stort sett ser den ut som i bilden ovan. Den är inte 100% autentisk trots hjälp av bla Teknisk und på FMV. :)

De största svårigheterna var att jag inte lyckades få tag på bra referensmaterial samt att alla instrument inte gick att modellera i SFP1. Sen finns ju de vanliga avvägningarna mellan detaljnivå och framerate.

Min största brist är att jag inte är speciellt bra på att göra texturer. De jag gjort är jag relativt nöjd med men det tar lite för lång tid för mig att göra dem riktigt bra.
« Last Edit: April 21, 2006, 17:05:18 by Boopidoo »

Deceptic0n

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Sukhoi Su-15TM Flago'
« Reply #7 on: June 21, 2006, 23:46:56 »
seriöst din Flagon är så jäääkla bra!!!


men jag saknar dock FLP 37 förlåt! =/  men det skulle kännas så jääkla rätt nu när man har SI å grejjer.
Örnar må flyga högt men vesslor blir inte insugna i jetmotorer