NOSIG's LAN -06

Started by HotShot, April 13, 2006, 23:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

#8
Hallå Grabbar!

Jag vill tacka och bockar för ett kanon lan. Tyvärr kunde jag inte stanna hela tiden. Jag ser fram emot nästa LAN ;)


Runar

griffin

Åh, lite bilder... kul! Har just undrat hur ni haft det..

Nåt som känns ovant... saknar en massa vatten på golvet... annars ser det bekant ut! :D :p
snappahead

Lupson

Även jag vill rikta ett stort tack till Swebeast, Redone, HotShot och Martin för ett mycket lyckat LAN. Tack också till Doc, Ctrl, Slammer och Bax för eminenta uppdrag att flyga omkring i. Balkans var en välkommen omväxling till OCA mot Wonsan airbase...

Och så ett tack till alla som var där!

Några in-game bilder:


Tror det är Baloo som gör livet surt för en AI F4U.



4-ship takeoff, framförallt för att 3 & 4 inte ska behöva bränna bränsle att komma ikapp lead element. Sen är det ju ganska snyggt också.



Senare samma uppdrag, av beväpningen att döma en OCA-strike. Kodak moment.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

Jag får också passa på att tacka alla för ett trevligt LAN! Härliga uppdrag och härliga arrangörer.

Jag har inga spännande screenshots att dela med mig av, dock en "spännande" upplevelse vid ankomsten till Stockholm.
Min bil vägrade bli upplåst, men efter lite trixande med en bit grov ståltråd så lyckades Ctrl få upp låset! ;) TACK!

Sen kom nästa överraskning... Bilen ville inte starta, och jag hade precis gjort tummen upp åt Ctrl som åkt iväg. Som tur var fick jag hjälp av två herrar från flygklubben som kollade och pillade på bilen.
Efter att ha kollat att säkringarna var hela så visste dom inte heller vad som kunde vara fel. :-OO Då testa jag att starta bilen innan jag skulle ringa Assistancekåren, och den startade.

Frid och fröjd alltså :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Oj, tur att det ordnade sig trots allt :D

Tack till alla teknikansvariga serveransvariga, briefingfolderframställare med flera. Som vanligt hade halmstadsgänget fixat ett fantastiskt arrangemang, detta år var priset sänkt med flera 100% samtidigt som man fick eget rum mm.... :) :p :D

Det var extra kul med ett problemfritt LAN!!! Under första falconuppdraget testade vi LAN-settings vilket fungerade dåligt men efter att gått över till beprövad uppkopplingsteknik fungerade det ypperligt. IL-2 fungerade naturligtvis också bra (extra tack till Slammer som lånade ut sin dator en kväll så jag slapp lira IL-2 i 640x480 med 3-15 fps  :)



Efterssom jag är ctrl så måste jag komma med något negativt också ;)

Jag tyckte det fungerade bra med Faclon och IL-2 på samma lan :) Årets upplägg med lite fastare tider för lunch, middag mm. fungerade perfekt! Vad jag dock upplever som ett problem är osäkerheten avseende deltagare, det är svårt att göra lagom svåra uppdrag när man har väldigt vaga uppfattningar om deltagarantalet. Årets uppdrag hade 36 slots, jag hade designat uppdragen för 20-28 humans, nu vart vi 11-14 i alla uppdrag utom ett då vi var 21 om jag minns rätt. Jag har inget bra förslag på lösning men jag hoppas vi på nått sätt kan underlätta för mig, doc och andra uppdragsskapare till nästa LAN :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Dubble0zero

Ja, ett storartat LAN...
Ett stort tack till alla som har ställt upp och gjort det möjligt!

Det där med fast upplägg för lunch var bra...
Nått att tänka på till nästa gång är att jag gärna utvidgar till att ta med OFP igen...
Jag saknade det lite... ;)

Annars så var det bra, mycket flyga, mindre skjuta för min del, men det beror ju på att jag inte kan falcon tillräckligt ingående, det var kul i alla fall och det var som vanligt trevligt att träffa alla...

IL2 funkade ju bra förutom att det vart strul med mina kontroller, så jag var tvungen att vara gunner på de sista uppdragen, men det var kul det med...

Jag ser fram emot nästa LAN... :)
...000... =)

Phlerp

Kan bara instämma med alla andra. Tack för ytterligare ett jättetrevligt LAN.

QuoteOriginally posted by griffin

Nåt som känns ovant... saknar en massa vatten på golvet... annars ser det bekant ut! :D :p

Jag hade vatten i datorn om det räknas. Det var iofs avsiktligt men tyvärr gjorde det väl inte riktigt sitt jobb.

Dubble0zero

#15
Du kunde ju ha hällt över lite till Salsam, det kanske hade fått slut på hans dators pipande (på ett eller annat sätt)... ;)
...000... =)