Elder Scrolls IV: Oblivion

Started by Rivvern_, April 06, 2006, 16:20:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Tja! Ursäkta att jag hädar. (heter det så??)

Är det någon som testat detta spel? Jag har nyligen installerat det och börjat köra lite lätt. Det är skitsnyggt.. Fast lite stelt än så länge. Kanske bara jag som inte vant mig.. Har fått tag i en bamseklubba som jag klappar råttor med  :P



OT: Är TS nere?

Dubble0zero

Jodå, jag har testat jag med...
Det är helt livsfarligt...
Jag satt en hel kväll till frammåt natten utan att märka att tiden gick...
Det är snyggt, och det är ett av de få RPG som jag inte har tyckt varit tråkigt...
Men, det tar en massa tid, och jag har endel skola att ta hand om, så det blir nog inte så mycket mer spelande för min del... inte just nu i alla fall...
...000... =)

AndersO

Brorsan spelar det å han har jag inte träffat på nåra dar nu.. Vi testade hur bra hästar är på att gallopera utför stup, de va ganska skoj.
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

TexMurphy

Är ingen stor RPG fan men Oblivion rockar fett....

Växlar tempo väldigt bra... städerna har olika känsla, landsbyggden har sina faror men är generellt vacker och lugn... grottorna är små läskiga och oblivion är super läskigt...

Dessutom så finns det massa bra mods... bland annat en som ändrar hur svåra motståndarna på dom olika ställena är... default så följer dom din utveckling vilket ger en skum kännsla eftersom stads vakterna iförhållande till dig alltid är mycke bättre? Vad skall man då med en hjälte till, fan gå ut och gör jobbet själva om ni är så jäkla bra... Med den moden är det istället så att vakterna är halv bra.. bättre än dig i början och sen sämre... fienden följer inte din utveckling så dom som är svåra i början och tvingar dig att fly ur en grotta är lätta när du blivit bättre...

Tex

Horizon

QuoteOriginally posted by TexMurphy


            Är ingen stor RPG fan men Oblivion rockar fett....

Växlar tempo väldigt bra... städerna har olika känsla, landsbyggden har sina faror men är generellt vacker och lugn... grottorna är små läskiga och oblivion är super läskigt...

Dessutom så finns det massa bra mods... bland annat en som ändrar hur svåra motståndarna på dom olika ställena är... default så följer dom din utveckling vilket ger en skum kännsla eftersom stads vakterna iförhållande till dig alltid är mycke bättre? Vad skall man då med en hjälte till, fan gå ut och gör jobbet själva om ni är så jäkla bra... Med den moden är det istället så att vakterna är halv bra.. bättre än dig i början och sen sämre... fienden följer inte din utveckling så dom som är svåra i början och tvingar dig att fly ur en grotta är lätta när du blivit bättre...

Tex

Öhh, va?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Riktigt schysst spel! Men precis som Tex skriver har utvecklarna gjort en idiotisk TV-spelsanpassning eller något sånt och låter alla fiender levla uppåt i takt med dig själv. Det innebär att man kan spela hela spelet med sin karaktär på level 1 om man vill (level-up är en aktiv handling man kan göra efter man uppnått ett visst antal "poäng") eftersom t.o.m. "slutbossen" (om det nu finns en sådan) kommer vara anpassad efter hur bra du är.

Helt idiotiskt om ni frågar mig. Visst - man riskerar aldrig ta något quest man inte klarar av, men delar av poängen med att utveckla sin karaktär försvinner ju när man ändå alltid klarar av allting. Det är t.o.m. så har jag förstått att den loot man får från fiender man dödar blir bättre och bättre - så när man själv är på level 20 springer varenda liten bandit omkring med fetaste rustningarna och svärden.

Så Tex: Den där modden låter helt klart intressant! Frågan är dock om den går att applicera på mina sparade savegames, har inte riktigt lust att börja om från noll...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X