News:

No significant change

Main Menu

LÃ¥gflygning

Started by Andreas, April 04, 2006, 08:45:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Swede

Kan det inte vara så att landstället helt enkelt är bortredigerade?
Höjden på flygplanet över marken ser skrämade lika ut om den skulle ha landstället ute. Bara en fundering.

Horizon

Vid första anblicken tänker jag "Photoshop". :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Det är inte bara lågt, om det är äkta. Det går fort också. Kolla vinkeln på vingspetsbalken. Den pekar neråt. Vid normal marschfart och normal vikt skall den peka någorlunda i färdriktningen. Även om kärran är lätt känns det som att det där är rätt mycket nos ner - ergo hög fart.

Alternativt är det där precis anfallsvinkeln för noll lyftkraft och det är som misstänks ett landningsställ eller tre bortredigerat.

Notera även att det inte är någon suddighet bakom utblåsen och att rörelseoskärpa saknas på såväl flygplan som mark och bakgrund.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

http://www.airliners.net/open.file/1027487/M/

På den bilden är det rörelseoskärpa och suddigt från utblåset. Jag får nog göra ett omtag och hävda att bilderna är äkta. Herrejisses!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

QuoteOriginally posted by ft


            http://www.airliners.net/open.file/1027487/M/

På den bilden är det rörelseoskärpa och suddigt från utblåset. Jag får nog göra ett omtag och hävda att bilderna är äkta. Herrejisses!

När det gäller den där bilden så måste jag nog också ändra åsikt. Men flyger man sådär lågt riskerar man ju att få mer än fåglar i luftintagen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

AndersO

#6
Kan ju faktiskt kört fort med hjulen nere, sen photoshopat :p

Edit:
Fast då är de långa hjul.. Jag vill se en film.
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â