Author Topic: @Snajper, forumet  (Read 2686 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
@Snajper, forumet
« on: March 23, 2006, 08:14:52 »
Kan man aktivera någon funktion på forumet som gör att man inte loggas ut från forumet på en dator när man loggar in från en annan?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Replying to Topic '@Snajper, forumet'
« Reply #1 on: March 23, 2006, 09:54:42 »
... och inte får olästa trådar per dator, utan per senaste inloggning?

Snajper

  • Headmaster cheif of operations! ;-)
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 218
    • View Profile
    • Nosig
    • Email
Replying to Topic '@Snajper, forumet'
« Reply #2 on: March 23, 2006, 10:53:41 »
Jooh, fiffiga förslag allihop. Problemet är mest att jag inte utvecklar applikationen själv utan bara kör den. Det är en uppgradering i faggorna som jag och Mr. (BIG)Jim(:p) snackat om. När det blir är svårt att sia om, måste testa lite först så att jag inte soppar till nått.

Det där med inloggningar är nog tveksamt att det går att lösa dock eftersom det är cookies som håller reda på allt och det blir pannkaka om det finns två olika kakor med samma anv. namn.

Men vi får se vad uppdateringen för med sig för kul...

Och tänk på...
Quote
Den som väntar på nått gott väntar ofta väldigt länge...


/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic '@Snajper, forumet'
« Reply #3 on: March 23, 2006, 11:02:56 »
Men tekniken finns ju, och Frugals och flera andra forum kan man besöka från olika datorer utan att man loggas ut mellan besöken...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic '@Snajper, forumet'
« Reply #4 on: March 23, 2006, 11:15:10 »
Ännu mer förslag :D

Följande funktion fanns tidigare på nosig men togs bort?
Det är infon om senaste posten under "Last post info" i kolumnen längst till höger.

Se http://www.openbb.com/forums/board.php?FID=2
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Replying to Topic '@
« Reply #5 on: March 23, 2006, 11:16:47 »
Fast frugal kör vBulletin om man snabbgluttar, nosig är OBB. Men om/när ni uppgraderar så skulle det vara hyvens lurvas om dom båda kom med. Det är lite svårt när man loggar in på en annan dator, har en massa olästa, och inte minns att man egentligen redan läst dom. Har man dessutom svarat och missar att det är man själv som svarat när man läser, och mumlar nåt ilsket om den uppenbara idiot som skrivit svaret i fråga, då blir det nästan läskigt. Så ni ser ju, behovet finns och är starkt.

Edit, jaha, då sitter du och snabbsvarar på dig själv då, bara för att få mig att se dum ut. Lågt, jättelågt.
« Last Edit: March 23, 2006, 11:18:31 by Mupp »

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic '@Snajper, forumet'
« Reply #6 on: March 23, 2006, 17:45:38 »
äh jag loggar in en gång på jobbet på morgonen och sen en gång när jag kommer hem
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic '@Snajper, forumet'
« Reply #7 on: March 23, 2006, 21:01:46 »
Blir det en uppgradering av mjukvaran så blir det OBB (vi har snackat lite löst om en uppgradering för lite nya funktioner, mest för att underlätta administration), det är för mycket jobb att exportera alla gamla inlägg till en helt ny databas / forum app.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com