News:

No significant change

Main Menu

Hangarfartyg

Started by Björn E, March 16, 2006, 21:28:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Björn E

Jag har precis påbörjat min första IL-2 kampanj, jag kör Wake Island som japan. Spelade precis första uppdraget och fick lite problem med landningen. Har aldrig landat på hangarfartyg förut men jag trodde att man bara behövde fälla ned arrestor hooken och landa som på en vanlig flygplats. Fel. Jag gjorde en perfekt (nåja) inflygning och satte ned kärran utan studs på hangarfartygets akter, men gled av någon anledning ned i vattnet utan att fånga någon av vajrarna trots att jag rullade över 4-5 stycken. Vad gjorde jag för fel?


Jotte

Du måste se till att göra en trepunktslandning (alla 3 hjulen i) så kroken tar i i någon av vajrarna.

Obizzz

Japp det är inte helt enkelt men samtidigt inte jättesvårt heller det gäller som sagt att ha rätt hastighet så man får lite högre anfallsvinkel och på så sätt hakar i kroken.

Det blev ju en del intressanta landningar på lanet sist :-OO
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Neo

Det verkar vara kortare krok på japan-planen än de amerikanska. Som nämnts innan behöver man ha hög alfa vid landning, man måste faktiskt nästintill stalla ner på däck :).
Lite trixigt men går, bara att öva!

Horizon

Ni har väl sett de gamla journalfilmerna med flygplan som kommer nerdimpande på hangarfartygens däck med knappt styrfart. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Landningar i all ära, men vissa kom inte ens upp i luften på förra LANet :D Fick bli marktjänst för mig! :p
snappahead

Björn E

Efter lite träning och med hjälp av era tips lyckas jag nu sätta ned planet 4 gånger av 5. Tack för hjälpen.