En ny ´DVD spelare som tvingar mig kopiera

Started by Weas, March 16, 2006, 19:02:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

Ja, nu är det så att jag kom över en projje, ASK M3. Så jag köpte en HD dvdspelare för att kunna nyttja den högre upplösningen på projjen.

Det visar sig att nerlagt i skivorna finns ett kopieringsskyd som "scramblar" utsignalen med hjälp av DVD spelaren. Tanken är att bara tillåtna mottagare, såsom projektorer, tvapparater osv ska kunna avkoda signalen, menad otillåtna saker som tex videospelare inte ska kunna känna igen signalen. Men tänk om min projektor INTE har en motsvarande dekoder? Då kan jag inte se mina orginalfilmer. Och just så är fallet.

Har för mig att funktionen hette DVCP. Nån som vet nåt sätt att ta sig förbi detta? Förutom att göra en olaglig kopia av mina filmer, för kopierade dvd skivor fungerar (ej kopieringsskyddade)

Suck...
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Rivvern_

Låter jävligt jobbigt.
Köpte mig en 32" LCD TV och en dvd recorder. Båda av märket Samsung. Fast dvd:n är riktigt slö! Tar typ 30s sec för den att öppna luckan.. Och stoppar man i en tom dvd så tar det aslång tid innan det händer nåt.

Ska testa lite till innan jag ringer supporten.

SledgeHammer

Visst är det bra? Tyvärr blir det nog till att fulkopiera skivorna om du vill titta. Men det kan bli problem det med. Är det en vanlig DVDspelare med HD utgång så funkar det nog men är det en HD-DVD spelare så kan det vara lika jobbigt med fulskivor.

RedRiver: Kan vara så att recordern har lite att stå i med innehållet på skivan innan den kan mata ut den. Likaså med en ny skiva.
Mvh  - Stefan -


Dubble0zero

Men, det är väl inte olagligt att kopiera filmer som du äger...
Du får väl även ladda ner filmer som du äger... bara du inte använder båda kopiorna samtidigt...
Eller har jag missat nån ändring i lagen?

För övrigt så vet jag egentligen välldigt lite om HDTV (förutom att det är bra kvalite), men det borde väl finnas nått program som gör att man kan bränna det också...
De är ju gjorda i fabriken nån gång, så det är ju inte omöjligt... ;)
...000... =)

SledgeHammer

Med fulkopiera menar jag att de inte blir exakt likadana som orginalen. En ful kopia =)
Mvh  - Stefan -


Dubble0zero

Jaha, ok...
Jo, det förståss, det blir ju alldrig exakt likadant,men det borde ju finnas nått sätt att få det bra...
Sen om det innebär att köpa dyra "special grejjor" eller nått det vet jag inte...

Ne, nu kanske jag ska sluta svammla en massa om saker jag inte vet nått om... :)
...000... =)