News:

No significant change

Main Menu

Det var det värsta...

Started by griffin, March 16, 2006, 10:38:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Snälla, påminn mig inte Jotte. Varje gång jag ser den där viftande träskmannen vill jag ha tag i en Dragunov... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Helt ärligt så visst, man irriterar sig på JarJar...
Men, i övrigt så är den inte så dålig...
Rent storymässigt är den ju bra. Skådespeleriet kunde ha varit lite bättre på unge anakin i bland, och det finns lite småsaker att irritera sig på, men personligen så tycker jag inte att den är dålig som film, inte jättebra heller, men helt ok...
...000... =)

Mr Jim

Jadå, jag höll på att ta livet av mig när jag såg George Lucas dyka upp i tv-serien OC dessutom har han sagt att han tycker den är bra. Sen jarjar, jo, fy fan. Vi såg ep1 premiären i stockholm och shit va vi sura efteråt pågrund av den där djävla idioten.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Man får se helheten i det. Men jag håller med, vad tänkte Lucas på när han kastade in JJB... nåja.

Det känns som att George Lucas faller lite på eget grepp. Det är helt enkelt väldigt svårt att lyckas nå upp till den standard som han fick upp de första filmerna till, ovasett vad det handlar om för medium. Så en TV serie kan bli jäkligt bra om han själv är med på ett hörn, men den kan lika gärna bli ett fiasko.

Jag tror att om de lyckas, kommer de flesta ändå bara tycka att det var väl "ok". Förväntningarna är så oerhört höga, så många har växt upp med filmerna och känner till så mycket.

Men jag tycker nog att det är bättre med ett försök än inte alls. En TV-serie som inte håller måttet kan man ganska enkelt ignorera. Men episode 1, den första filmen sen IV-VI, det gick inte att ignorera, det var ju ett måste vare sig man ville det eller inte :D
snappahead

Mr Jim

Jag tycker iofs att den tecknade serien som utspelar sig mellan episode II och III var ganska ok. Så vem vet, tycker dock han borde göra episode VII till IX först innan tv-serie. Själv längtar jag till uppföljaren av Band of Brothers, där kan man också snacka förväntningar.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Jag saknar ondskan som hela tiden fanns närvarande i de tre första filmerna (IV, V och VI). Plus att allt liksom var lite skitigt och smutsigt. De nya filmerna är alldeles för pastellfärgade och påminner mer om Indiana Jones eller nåt sånt. Tyvärr.

Men så är jag ju av den gamla skolan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Det är som att målgruppen för IV, V ovh VI var män(att några underbara kvinnor också gillade dem hör inte hit) mellan 18-45 medans de senare riktade in sig på grabbar 9-15 :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

QuoteOriginally posted by Control87th


            Det är som att målgruppen för IV, V ovh VI var män(att några underbara kvinnor också gillade dem hör inte hit) mellan 18-45 medans de senare riktade in sig på grabbar 9-15 :-/

Precis... inga maffiga svarta sår i bröstet när laserstrålar träffade och fattigt på hemsk och mörk musik i hemska ögonblick. :)

Lucas är ju en affärsman och han har liksom många andra fattat hur man bäst gör pengar (genom merchandise och annat krafs).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names