News:

No significant change

Main Menu

Battle Royale

Started by Horizon, March 15, 2006, 19:48:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Äntligen såg jag klart denna kalkon till film. Det tog mig flera dagar eftersom jag bara orkade se 15-30 minuter åt gången, sedan blev jag helt mosig i huvudet av allt japansk skrikande och vrålande. För i h-e, kan inte människorna spela in en hederlig skräckis utan att låta som horder av anfallande barbarer!? Sen att man sitter och retar sig på att språket låter så urbota löjligt gör ju inte saken bättre. Nä faen, 8.0 på IMDB brukar betyda bra film, men här var det ju rena katastrofen. Nu behöver jag verkligen något som rycker upp mig. Tror banne mig att jag ska gå och se Syriana eller någon annan lämplig matinéfilm imorgon. Tack för visat intresse.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Ja det är väl inte världens bästa rulle, Saw ligger flera steg högre, enligt mig.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

QuoteOriginally posted by Andreas


            Ja det är väl inte världens bästa rulle, Saw ligger flera steg högre, enligt mig.

Hehe, hur kommer du ens på tanken att jämföra Saw med Battle Royale? Saw var ju grymt bra. Tänkte se tvåan så fort jag kommer åt. :)

Att se BR var lite som när jag såg Sin City på bio. Ett antiklimax och efteråt en mycket irriterad Horizon som klampade iväg från biografen med en sur min. Alla hade höjt den till skyarna och sen är det bara skräp man får se, hehe... :)

Ja ja, smaken är ju delad.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Det är väl att skilja budskapet filmen försöker förmedla från dess yta som är svårt när ett gäng japanska kids skriker. Tyckte flugornas herre gjorde det bättre, antagligen för att jag är vit och uppväxt i Sverige, som en japan skulle tycka exakta motsatsen.

Jag tyckte Saw var uppfriskande men är så trött på dumma snutar på film. Battle royals budskap tyckte jag också om, dom borde ge big brother deltagarna vapen.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Där har vi själva essensen och anledningen till att jag startade den här tråden. BR var så usel och irriterande att jag helt missade budskapet i filmen (om det verkligen fanns ett sånt?). Nä, japanska filmer får hålla sig till asien, i såna fall ser jag faktiskt hellre en Hollywood-remake av samma manus, trots att det brukar bli b-rullar av såna filmer. Japanskt går helt enkelt inte hem i det Horizontska hemmet. Argh, tänk bara på hur det låter när de pratar och skriker. Som en felstämd fiol i händerna på en galen violinist. Sen ska de hela tiden överdriva kroppsspråket något så groteskt att man viker sig dubbel för att det ser så löjligt ut. Som om folket i salongen behöver få allt serverat i tredubbel överdrivning för att förstå hur hemskt det är när en 15-åring får en yxa i pannan. Bah! För att inte tala om den där idioten med kpisten som sprang omkring och sköt som ett såll. Inte nog med att hans magasin var laddat med tvåhundratusen skott. Han skulle veva som en besatt med vapnet när han sköt också. Suck.:-/ Nä, BR var inge vidare alls. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

Såg på biograferna här i USA att Stålmannen gör comeback i Maj. Appropå filmtips!

Andreas

Den har jag väntat på länge!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

granQ

ohh asiatisk film.. trodde aldrig skulle fa diskutera det pa forumet.

Forst ut, vill du ha amerikanska dumma filmer, se thailandska horizonten, troligen pa din niva.. folk som vill ha bra film, se koreanska..

Japanska filmer ar ju lite skumma men hade det varit suicide club du pratade om hade jag forstatt dig, BR ar ju riktigt nice.. den har ju inte bara flugornas herre upplagget utan aven "moderna dokussapor hur langt kan man ga".. mm, den ar grym.

ohh.. snalla lat mig fa blomstra i denna traden.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)