News:

No significant change

Main Menu

Uuuurk, nu har jag gjort det

Started by Bax, March 12, 2006, 20:49:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Ok, om fler stolta Track IR ägare får installationsproblem så finns det nu ett fix:

http://forums.naturalpoint.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=45;t=000093

:)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

Får du det till att funka tillfredställande med med vyer som titta bakåt/upp? Jag fick inte det med de tillhörande prickarna, inte ens med max känslighet på kurvan. Fick höra att man rekommenderade större bollar av det här reflektormaterialet.

Andreas

Jag hade inga som helst problem att installera min, dock så får jag inte samma precision som i filmen jag länkade till ovan. Eller så har dom filmade det hela mer utvecklade och känsligare nackmuskler än jag...

Blir det mjukare om man har 6DOF eller är det utformningen på kurvan som styr det?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Har provat min 4 pro nu i MSFS2004, IL-2 och Falcon och måste säga att jag är rätt nöjd.
Har inte fipplat med några inställningar än men helt klart att MSFS2004 är bäst anpassat med stöd för alla axlar och att landa på hustak och dylikt med helikopter är inte längre nått problem. Man kan vrida huvudet på alla tänkbara sätt och det följer med bra.
Il-2 går bra men får lite grafik sjok som flyttar sig i sidled med lite kantighet dessutom så saknar man naturligtvis 6DOF. Hmmm kan man få padlock och funka parallellt med TIR?
Falcon, mjukt och fint, Allied Force liksom BMS. Nästa version för BMS kommer att bli kanon. Helt klart att Falcon programmerarna tänkt till med användar implementeringen (speciellt i BMS). I BMS funkar det mycket fint tillsammans med padlock och man har helt enkelt möjlighet att smidigt blanda ihop dessa.

Jag har provat tidigare TIR och blir i första hand impad av att man inte längre behöver tänka på centrera hela tiden, det känns mycket naturligt och levande.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Jag ser gärna en liten demonstration av TrackIR på lanet. Skulle var kul att testa hur det fungerar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Vektorgrejen gör enligt mig (utan att vara för sliskigt försäljaraktig) en jävla skillnad. Jag har iofs bara kört korta stunder utan den, för att plåga mig själv lite, men jag tycket man märkte åtskilligt fler skumma beteenden utan den. Sen har kurvan rätt stor betydelse för känslan också. Jag körde på standardkurvorna rätt länge först, dom är väl lite logaritmiska eller nåt i den stilen om jag inte missminner mig. Sen testade jag för skojs skull att byta till helt linjära (asså bara ett rakt streck rätt över, jag tror jag har runt 10 nånstans) och tyckte det blev en jävla skillnad. Det blev mycket lättare att hitta tillbaka om man tittade åt ett annat håll en snabbis. MAO, lättare att hålla koll på instrument och kamrat/dödsfiende samtidigt. (Dödsfiendens egna dödlighet har tyvärr ännu inte påverkats nämnvärt.)

Andreas

1. Om man ska köpa en Vector Expansion, är det enda alternativet att fästa den på en keps? Då kommer den ju att skymma skärmen när man behöver titta ner...

2. Behöver man inte centrera om man har en TIR4 och VE? När jag kör F4 får jag nollställa den ibland för att trimma in den "optimala" placeringen för mitt huvud.

Om svaren blir nej på första frågan så kanske det blir en liten investering till innan lanet... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

Svaret på första blir ett klart: Njae! Enda alternativet jag sett är att fästa på kepsen, men var man duktig på slöjden är det säkert ett trevligt kvällsprojekt. Att den skymmer skärmen har jag aldrig märkt, men jag har inga hiphop-gener heller. Har man den som en keps modell 90-tal är tänkt att bäras så är det aldrig nåt bekymmer, inte för mig iaf.

Svaret på fråga två blir nej, helt och hållet. Man behöver nolla när man hoppar in ibland, stirra mitt på skärmen och tryck F12, sen håller den sig om man inte bestämmer sig för att skita i pedalerna och lägga upp fötterna på nånting. Sitter man still, eller rör sig på samma sätt iaf, så behöver man inte bry sig efter första nollställningen.