News:

No significant change

Main Menu

Uuuurk, nu har jag gjort det

Started by Bax, March 12, 2006, 20:49:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

6dof (vector) gör det betydligt bättre i flera avseenden även i applikationer som inte stödjer det (Falcon AF). Bland annat behöver man inte centrera alls lika ofta. Det är helt ok om stolen flyttas lite i sidled.

Rent tekniskt beror det på att 6dof ser skillnad på flytt i sidled jmf. vridning vilket TIR utan 6dof inte kan skilja på.

Bax: tänk på vad du säger, den stora massan kommer förmodligen att få vänta länge eller till och med för evigt på en BMS/OF version med 6dof stöd :-/


562:- på mycom för vector expansion, värt pengarna enligt mig :)
Control
87th Stray Dogs VFW


Andreas

#17
Mupp: men då fungerar den ju på samma sätt som min TIR3Pro. Blev lite sugen på VE.

562:- för lite böjd metall med tre reflexer på. Fast man har ju lagt pengar på konstigare saker :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

#19
Vad skulle ni rekomendera? TrackIR 3 med Vector expansion eller TrackIR 4. 4:an ska visst ha bättre upplösning, snabbare uppdatering och större FOV, men är det värt de extra hundralapparna?

Mupp

Tittut-vinkeln kan vara värt det, om du kommer sitta nära. Jag har min på skärmen, och om jag kryper så nära som ~45-55 cm så kan det ibland bli snävt om den som vanligt tänker ramla av och ner bakom skärmen (jävla självhäftande skittejp). Fast mest i FS, där man sitter och viftar mest. I spel med zoom (egentligen nyttigare än 6DOF tycker jag) kan det bli svårt att titta sida, uppåt/neråt och zooma samtidigt, då kan en reflex smyga sig utanför synfältet med epilepsivarning som följd. Så det KAN vara värt det, men jag har inte testat en ny.

Bax

Vilken version har du Andreas?
I Quick installation manualen så bedyrar dom att det går utmärkt att sätta reflektorerna på headsetet (jag antar att två faktorer måste råda -ingen Don King frissa och en förstående omgivning).
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Andreas

#22
TrackIR 3 Pro

Men för att aktivera VE måste man väl ha nåt serienummer? Jag tänkte på om man skulle leka hemmapulare.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Som jag förstått det så uppgraderar man mjukvaran, har du säkert redan gjort, och sen aktiverar man VE med nån köpt kod. För TIR 4pro så rullade det igång automatiskt.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW