News:

No significant change

Main Menu

Syriana

Started by Mr Jim, March 11, 2006, 14:47:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Bra recension på en grymt bra och krävande film, se och reflektera!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=527716&previousRenderType=3
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Skall ses så fort tillfälle ges. Verkar bra.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Ja, välgjord film som inte liknar något jag har sett tidigare. Kul att se George Clooney i en icke komediartad roll.

Men inte helt lätt att hänga med...

QuoteMen hur beskriva det som följer? Det går strängt taget inte... Till de oundgängliga detaljerna hör också filmens oväntade bild och ljudkonstellationer. .. Hela tiden påminns man om, ja tvingas ta hänsyn till, ett större rum utanför bild: andra världar, andra perspektiv. ...

Det är helt enkelt så oerhört uppfriskande med en film som räknar med mottagarens aktiva deltagande. Här förutsätts ju inte bara ett visst mått av förkunskaper och intresse för världens gång: nutida institutionella, politiska, ekonomiska och sociala skeenden. Det kalejdoskopiska berättarsättet kräver också sin tribut av intellektuellt pusselarbete.

Men ha förtröstan. Det ingår i paketet att patiensen inte ska gå ut. Det är kanske till och med meningen att man inte ska hänga med i alla turerna. Kort sagt, ett kalejdoskop är ett kalejdoskop är ett kalejdoskop: bitarna skiftar oupphörligen plats och helheten får man aldrig syn på. Och vad bättre koncept för en paranoid thriller?

Rivvern_

Den är på väg hem/ner just nu.. Ska bli spännande att se. Det var väldigt länge sen jag såg en politisk film.