NoSiG F4:AF-server 24/7 kanske?

Started by Horizon, March 07, 2006, 08:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[AOE]Vitus

Tack Horizon

ok då får vi se hur det går för mig. tyckte själv att det tog lite tid att sätta sig in i hur F-15 funkade i LoMac.. Då kanske det kommer ta ännu mer tid för mig i F4 lol..  Är det några likheter i användning Lomac - F4 ? Ska bli riktigt kul att se hur jag lyckas att sätta mig in i det hela. I Lomac så har jag mestadels flygit CAS med A-10 och Su-25T så det blir väl lite annorlunda nu.

Tack ännu en gång för varmt välkomnande..:)
-----
Vitus

Bax

Kul läsning, ser verkligen fram emot LAN :-)
Att flyga F-pole är en färskvara så det är bäst att börja träna igen.
AA-12 är inte helt enkelt att tampas med, jag tror att jag och Control brukade ha ett säkerhets avstånd på cirka 20-25 miles, dvs blev avståndet mindre så vände vi alltid kalla. Vi använde bara ECM fram till vi skjutit eftersom vi viste att motståndet hade lika bra grejer som vi och sköt istort samtidigt och hade låsning, efter detta så hjälpte inte ECM utan snarare gjorde det lättare för HOJ.
Andra tips, AA-12 kommer alltid uppifrån och går LÅNGT, så håll ögonen öppna. När den närmar sig gör ett vrål dyk för att sen göra en lång upptagning på annan vinkel så att missilen bränner energi i sväng.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

@ Vitus:\> Det ska nog gå fint för dig att komma in i F4. Se bara till att lägga tid på det och gå genom manualen och träningsuppdragen (som inte alltid är så lätta). Mitt i smeten hänger du med oss i lite onlineflygning så lär du dig mycket snabbare. Är det något du undrar över (och det kommer det att vara) så är det bara att ställa frågor här i forumet. Vi har många erfarna Falconpiloter i leden och vi svarar gärna så gott vi kan på frågor.

Har du kört LockOn och CAS med attackflyg så har du bra grunder för samma sak i en F-16. Allting går bara lite fortare och på högre höjd. :) Sen är knappologin lite annorlunda för att t.ex. använda AGM-65, CBU's och andra vapen. Lite mer saker i cockpit att trycka på med andra ord. :)

@ Bax:\> Försöker samla så mycket kunskap som möjligt om detta ämne eftersom de flesta av mina fallskärmshopp beror på just R-77'or. Vi får ha en snabbgenomgång kring detta på lanet (kanske innan eller mellan uppdragen?). Kalla det "R-77 avoiding for dummies". :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Björn E

Är någon sugen på att flyga lite F4AF i kväll (tisdag)? Jag är ledig hela dagen så hör gärna av er om ni har tid och lust.

Horizon

QuoteOriginally posted by Björn E


            Är någon sugen på att flyga lite F4AF i kväll (tisdag)? Jag är ledig hela dagen så hör gärna av er om ni har tid och lust.

Jag kan nog skaka fram en timma eller så i eftermiddag. Har faktiskt ett riktigt intressant uppdrag i min Balkanskampanj som vi kan flyga. Händer inget oförutsett kan vi ju höras av och lyfta någon gång under eftermiddagen (16-tiden)?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Läge för lite F4 redan nu faktiskt. Ska bara äta lite först. Finns någon där tro? :)

Jag loggar på TS om en stund.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Björn E

Nu har jag kört mitt första uppdrag i F4AF online och jag måste säga att det helt klart ger mersmak. Det var en 2-ship interdiction från Ljubljana Airport med Horizon som lead där vi anföll markmål med AGM-65D. Horizon gick in först och avfyrade i snabb takt sina vapen, medan jag mest flög runt och letade något att skjuta på. Efter att Horizon hade fått slut på vapen flög han top cover för mig medan jag anföll en pansarskyttebataljon på en väg. Efter ett tag gjorde han mig uppmärksam på att vi hade 2 MiG-21:or på ingående och vi sköt ned varsin med slammers, varpå jag återgick till att anfalla pansarskyttebataljonen. Jag drog iväg alla mina mavericks mot stridsvagnarna och började svänga tillbaka mot Horizon då en SA-7:a träffade mitt plan och jag tvingades skjuta ut mig samtidigt som 4 MiG-29 var på väg mot oss. Horizon vände om och flög hem mot basen eftersom han insåg att han inte skulle ha en chans mot MiG-29:orna ensam men spelet kraschade för honom och vi var tvungna att avsluta.

Nu har jag fått blodad tand och hoppas att någon mer vill hänga med och flyga ikväll.

Björn E