NoSiG F4:AF-server 24/7 kanske?

Started by Horizon, March 07, 2006, 08:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Kul att du gillar det, du verkar ju ha kommit in i det snabbt, Horizon är väl inte fel som lärare heller
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Björn E

Jag har runt 100 flygtimmar loggade offline, så avioniken har jag ganska bra koll på, men när det gäller formationsflygning, kommunikation och grupptaktik är jag nybörjare. Horizon föreslog att vi skulle skippa brevityn nu när jag flög första gången, vilket fungerade bra, men jag misstänker att kommunikationen kommer fungera bättre när jag har lärt mig fikonspråket.

Något som kom som en chock var hur mycket mer det var man behöver hålla reda på när man flyger online som wingman. Offline flyger jag med 100% realism som lead och har hyfsad SA även utan labels, men av någon anledning hade jag svårt att upprätthålla en översikt över situationen när jag flög idag.

Horizon

Kul att du gillade det, Björn! Du skötte dig finfint som wingman tycker jag. Att vi kunde anfalla 21'orna tillsammans och från två olika håll (sorterade på var sin fiende) tycker jag bevisar detta.

Angående SA sätter du fingret på precis samma sak som jag upptäckte när jag började flyga online. Som wingman har man inte bara sig själv att hålla koll på... :) Det tar några flygningar, sedan lär man sig vad man behöver koncentrera sig på och vad man kan lämna över till lead. Sen är det en cake walk och man kan börja spy ur sig Mavericks till höger och vänster. :)

I stort tycker jag att vi presterade bra i uppdraget. Med facit i hand vet vi vad som behöver ändras till nästa gång:

1. Inte för nära och för lågt så att SA-7/SA-14 kan nå oss.
2. Inte gå på toaletten när man är top cover för sin wingman. (Tack för att du inte nämnde detta :D)

Det var tur att det inte var 29'orna som plockade dig. Då hade jag väl blivit degraderad om jag kommit hem helskinnad. ;)

Nästa gång kör vi om samma mission och ser till att rensa friskt bland fienden och komma hem hela och rena!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Fasen jag måste fixa mig en riktig HOTAS-joystick och TrackIR. När man ser mirv's flygning i senaste filmen blir man ju bara _så_ avundsjuk. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

[AOE]Vitus

Ahh låter riktigt kul.

Ser att ni har haft riktigt kul killar, hoppas att jag kan joina er framöver på något uppdrag, men som läget är nu har jag fullt upp med mig själv och alla knappar  :p
Det går inte att "sitta" med och kolla hur det går för er? som en åskådare alltså?

Jag tränar vidare lol
Hörs.
-----
Vitus

Björn E

Vitus,
Jag tror tyvärr inte det går att ansluta som åskådare. Om du vill så kan jag flyga ett uppdrag med dig för att snabba upp knappologiinlärningen och samtidigt träna min formationsflygning. Jag håller mig inne på teamspeak servern ikväll så kan du höra av dig om du vill flyga.

Oden

Någon sommaraktivitet med F16 och pilsner?

granQ

vet inte hur du kanner for hosten oden, men jag ar grymt sugen pa falcon4 och kampanj med zippen och garna fler tokar..


sen il2 ocksa sa klart eftersom jag kopt spelet men falcon4 lockar mer..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)