NoSiG F4:AF-server 24/7 kanske?

Started by Horizon, March 07, 2006, 08:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vad tror ni om att försöka få upp en server som kör kampanj i F4:AF dygnet runt? Skulle vara kul att öva lite online inför lanet. Någon som har hårdvara och uppkoppling för ovan nämnda idé? Skulle vara kul att köra lite Balkans med er andra då jag aldrig gjort det förr.

Fungerar det inte kan vi ju alltid köra enstaka missions i min Balkans 2005-kampanj som jag håller på med för tillfället.

Tankar, idéer, funderingar och kakor mottages tacksamt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Björn E

Inte en dum idé. Även jag har försökt få igång lite onlineflygningar, men intresset verkar inte vara så jättestort och jag har inte lyckats få till någon flygning med de som anmält sig intresserade ännu.

Om du använder MSN kan du lägga till mig - bjorneriksson?@?gmail.com (ta bort frågetecknen) och höra av dig om du vill flyga någon kväll.

Kaka:

Horizon

Tack för kakan! De är fasligt goda de där med russin i. :)

Tyvärr använder jag inte MSN, endast ICQ. Mitt UIN finns i ICQ-tråden här någonstans i forumet tror jag.

Vi får väl se om vi kan skaka fram lite folk för att köra några uppdrag i en kampanj eller kanske ett TE. Med lite vilja får man alltid med sig någon. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Ikväll körde jag och Lupson ett uppdrag i min Balkans-kampanj. Det blev ett "Interdiction"-mission med målet att försöka slå ut så många mål som möjligt i en infanteribrigad. Halvvägs mot målet stötte vi dock på patrull i form av två serbiska Mig-29'or som kom mot oss head on.

Jag sköt en Slammer mot lead på max avstånd och drog iväg åt höger för att inte närma mig för snabbt. Strax därefter sköt Lupson en Slammer mot tvåan och gjorde även han offset åt höger. Därefter såg jag visuellt hur tvåan sköt en R-77 och varnade Lupson eftersom den rörde sig sidled när jag tittade på den. Inte långt därefter gick den aktiv och Lupson gjorde allt han kunde för att undvika, men förgäves... Mayday från Lupson som strax satt i fallskärm.

Själv vände jag rakt hemåt när Lupson träffades, bara för att inom någon sekund få höra det hemska blippandet från en aktiv R-77 på väg mot mig. Tydligen hade Mig-29 lead fått iväg en missil mot mig och jag hann inte mer än slå på ECM och kasta lite chaff innan den träffade mig. R-77 är en riktig rackare och det är inte ofta man överlever en träff och kan flyga hem en skadad kärra... :-/ Avslutade alltså uppdraget i fallskärm även jag.

Debriefen visade två nedskjutna F-16 och en skadad Mig-29. Vi överlevde dock. :)

Summa summarum: We screwed up, men vi hade roligt en stund iaf. Alltid lika kul att flyga co-op i Falcon. Är det någon annan som vill köra ett eller ett par uppdrag online någon dag/kväll så är det bara att ropa på mig via forumet eller ICQ. Har jag tid och ork är jag med. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

#4
Bra sammanfattning av Horizon. Ett par tillägg dock:

1. MiG-29 roten vi tog strid med låg i stort sett över målområdet, inte halvvägs. Så att undvika dem och klara uppdraget var inte möjligt. Däremot visade vi bra disciplin när vi höll oss kalla när en annan MiG-29 rote åkte tvärs över vår kurs 30 miles från oss på vägen till målet.

2. Båda våra robotar träffade. Horizons gjorde dock bara "damage" med sin, medan jag fick en kill med min Slammer.

Slutsats: Vi hade kunnat skjuta på RMAX, vi väntade lite för länge. Alt. dra iväg varsin Maddog och hoppas på det bästa. Smartast hade väl varit att "Call it a day" och åka hem, men det vore inte lika roligt.....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Tack för rättelser, blev lite väl mycket fabulerande där. :)

Bästa taktiken hade nog varit att ringa Bax och ctrl och be dem komma upp och skjuta bort 29'orna från himlen... :D Eller så hade vi bara sett till att skjuta var sin robot på rmax (det heter väl så?) och sedan vända hemåt och se vad 29'orna gjorde. Har man tur kan man få dem att manövrera innan de själva skjuter och på så sätt komma närmare dem nästa gång innan skott och då hinna träffa dem. Får testas nästa gång.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

[AOE]Vitus

Hej alla "Simare"

jag är en Ny användare av F4:AF, det är faktiskt så att jag just har beställt det så ska nog få det imorgon hoppas jag.
Nu tar det nog lite tid för mig att sätta mig in i det. :-OO  För jag är en notorisk LoMac spelare, men efter att ha läst era inlägg här så insåg jag att jag måste prova på F4.
Det ser ju ut som om LoMac inte står lika högt i rang som F4. ska bli kul att se vad jag tycker.. Vore ju riktigt kul att kunna spela med svenska simare.

Ok tillbaka till tråden.. såg att det eftersöktes en server som kunde köra F4 under längre tid och det tror jag att jag skulle kunna hjälpa till med, efter lite test mm. :)
Jag ligger ute med den på HyperLobby då och då som dedicated server och det funkar riktigt bra. Hoppas att F4 inte är mer krävande för då blir det kanske svårt.  

Ursäkta om jag hoppade in så här med en liten offtopic kanske men hoppas att det går bra. Skulle vara riktigt nice att få lite handledning framöver i F4 konster..

MvH Vitus.
-----
Vitus

Horizon

Välkommen Vitus!

När det gäller att dra skillnader mellan LockOn (som jag också flyger ibland) och F4, så brukar jag nöja mig med att säga att jag väljer F4 för markattack, realism och mångsidighet, medan jag väljer LockOn för att få mig lite kvalitetskurvande och vackra vyer att se på. :)

Inlärningskurvan för F4 är ganska så mycket högre än den för att kunna flyga enkla uppdrag i LockOn, men å andra sidan belönas man rikligt när man väl satt sig in i systemen. Du lär dig snabbast genom att kika genom manualen (ganska omfattande) samtidigt som du flyger online tillsammans med någon som hållt på ett tag.

Blir med mer onlineflygande är du välkommen att delta! Trevlig inlärning. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names