News:

No significant change

Main Menu

Magnus på turné i USA

Started by Magnus, March 07, 2006, 01:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

QuoteOriginally posted by Fluff
Den är noterad :). Men vad är det meningen den skall betyda och inte minst, vilket språk är det?  :D :D


(Gör allt för att hindra tråden att spåra på igen)

"Om inget annat fungerar, spela död"... :)

(Assisterar... snart med en ny signatur!)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

#57
Jepp, anhedral på stabben för att reducera rollstabiliteten.

B-49. Hm. Sex snurror och ibland fyra fotogenkök? Eller har jag rört ihop mina B-nuffror nu?

Edit: Den som googlar skall finna... men en kopp kaffe räckte för att jag skulle komma på att jag tänkte på B-36. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Tänkte också på B-36 först när jag såg frågan.

Men Mange, beror inte svaret på din första fråga på vilken version av B-49 det är? :D
snappahead

Magnus

Jag råkade ta fel på B-siffrorna. Det är en B-47. Och inget annat. Troligtvis en A-version.

Så.. frågan kvarstår.. 1, 2, 4, 6, 8 motorer?

Horizon

Aha! En riktig slamkrypare! Komma här och luras om så viktiga saker. Hmm, nu ska vi se. B-47 hade sex motorer om jag inte minns helt fel (vilket jag antagligen gör). De satt i par innerst på vingen och sedan satt det en motor till lite längre ut på vingen. Var inte det en sån där jetmotorkärra som skulle leverera kärnvapen under tidigt kallt krig? (för SAC) Är jag nära? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Nä förresten, nu blev jag osäker... får äta frukost först och fundera en stund till sedan. Men jag har för mig att den ser precis ut (typ) som en Mig-17 eller en F-86 fast modell större och typ motorer under vingarna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

Nä du har rätt! En föregångare till B-52. Den ser ut som en liten B-52.. B-49 visade sig vara ett experiementflygplan som ser ut som en gammal B-2. Dvs, "Flygande Vinge"

Horizon

Nice, nu när jag googlat ser jag att det var precis det planet jag tänkte på. Jag hade nog lite försprång före de andra för jag såg en dokumentär om SAC för några veckor sedan och var tvungen att googla lite på flygplanen som nämnes där. Mao hade B-47'an inte hunnit glida ur mitt teflonminne än. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names