Flyga B767(-300ER) i fs2004

Started by Transonic, March 05, 2006, 23:58:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Transonic

Finns det någon med erfarenhet av att flyga B767 (gärna Project Openskys 767or) i fs2004? Jag har allvarliga problem med att få upp dem på marschhöjd (FL350). Jag tappar fart från FL230 och uppåt. För att hålla vertikalhastigheten (800-1200 fot/min) kompenserar planet genom att pitcha upp. Detta resulterar (givetvis) i en stall, oftast strax innan FL300. Vad gör jag för fel?

M.V.H. / Johannes.
/ Johannes.

griffin

Kan inte tillräckligt för att kunna hjälpa dig tyvärr, men vill passa på att önska dig välkommen hit!!!

Jag provat både Poskys samt level-d's varianter, men bara ytligt. Nog måste någon härinne ha en aning om vad som är fel? Har 767:an nån hemlig turbo-boost-knapp måhända? :D

mvh Jens


snappahead

Transonic

Tack! :)

Jag har börjat fundera på om det är ett vikt-/balansproblem. Att få ut något vettigt från Poskys forum verkar nästintill omöjligt; de är seriösa, men verkar inte ha någon tolerans för newbies och folk som vill lära sig. Jag har läst igenom deras 767-manual, men inte hittat några allvarliga brister i mitt framförande av flygplanet.

Jag flyger deras A340, A330, 737,747 och 757 utan problem, men 767an (som är något av en personlig favorit) verkar omöjlig att få upp på marschhöjd. Kan det vara strul med .air- eller .mdl-filerna?
/ Johannes.

ctrl

Ska man verkligen köra med konstant ROC, ska du inte köra med konstant IAS till en viss höjd och därefter konstant mach?
Control
87th Stray Dogs VFW


Transonic

Jag kör inte konstant ROC. Jag börjar med 1800-2000 fpm upp till 10000' MSL, minskar där till 1500 fpm och ökar fart till 280 eller 300 kts. Strax över FL200 minskar jag till 1200 fpm, men  farten minskar likförbannat, även om jag minskar ROC till 800 fpm, vilket är lågt. Posky menar att det ska gå att ta sig upp på FL370+ @ 1500 fpm utan flerstegsstigning.
/ Johannes.