News:

No significant change

Main Menu

F4AF Online frågor

Started by Björn E, February 25, 2006, 19:25:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Björn E

Hej!

I vanliga fall har jag snabbt internet, men nu har jag laddat ned lite för mycket och min internetleverantör har därför temporärt dragit ned hastigheten. Eftersom jag inte vill ställa till problem för andra på servern tänkte jag höra om ni har satt någon minimumhastighet för att få ansluta till er Falcon-server.

En till fråga: Vad har ni för inställningar på servern? Jag kör med 100% realism offline med träd avstängda och smart scaling på. Påverkar det servern på något sätt om klienten har andra inställningar?

Horizon

Hej Björn. Vi har inte längre någon Falcon-server online. Det var ganska länge sedan vi flög tillsammans över internet (flera år sedan faktiskt). De som är lite mer hardcoreflygare när det gäller F4 har gått med i 87th (Stray Dogs?) som är en virtuell F4-division. Prata mer med Control87th om du är intresserad av att flyga Falcon seriöst över Internet. Välkommen till forumet!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Björn E

Det var tråkigt att höra, eftersom jag bara har F4AF och 87th tydligen använder Falcon 4.0 (?). Du råkar inte veta av några bra, gärna svenska, F4AF servrar som är igång?

Horizon

Nej tyvärr. Jag kör bara F4:AF i en liten egen kampanj här hemma.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Jag vet att det finns ett tappert litet gäng som flyger F4AF i det tysta. Tyvärr är det som Horizon säger, att Falconflygandet inom NOSIG vart på sparlåga i flera år. Kanske blir det en nytändning efter LAN:et kanske är det så att många lessnat pga. patchproblem, CTD mm. som var vanligt i tidigare versioner. I så fall finns det hopp  :D

Å andra sidan verkar samtlig aktivitet inom NOSIG gått ner så kraftigt att det snart inte är självklart att gå in på forumet ens veckovis.
Control
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

Ja forumet har varit väldigt dött ett tag nu verkar det som, personligen har jag inte alls lika mycket tid till nånting efter flytt och nytt jobb. Det lilla som spelas brukar gå åt racingsims (vilket jag borde vara trött på efter jobbet egentligen :P)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Björn E

Det är tråkigt att Falcon communityt ska vara så splittrat, med några som flyger Falcon 4.0 och några som kör Allied Force. Jag började själv flyga F-16 först efter att AF kommit ut, främst för jag aldrig riktigt kände mig motiverad att köpa den äldre versionen, med den ökända "dansen" och som jag förstod det instabiliteten i multiplayer. Men nu när jag har lessnat på offlinekampanjerna i AF börjar det nästan kännas som att det vore bättre att bara ta smällen och införskaffa Falcon 4.0 istället.

Om någon är sugen på att flyga lite AF någon kväll så får ni gärna höra av er.

Mr Jim

Björn E>Jag flyger F4:AF i det tysta och ej med 87th, dock blir det kanske 1-2 timmar effektivt i veckan då jag läser på Universitet och har heltidsjobb samtidigt!

Kanske kan vi få till nåt nu i veckan?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com