News:

No significant change

Main Menu

OH MY GOD!

Started by Mr Jim, May 18, 2002, 11:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Varsegod Ray :p ;)
Kolla längs bak i manualen..... :D

Jompalainen

#17
QuoteDå kommer ju nästa fråga då. Har någon (mer än jag) försökt få Oleg att lägga till fler flygvapen? Jag skulle gärna se svenska flygvapenmarkeringar i spelet så man slipper måla dom på alla skins man vill använda.

Har svårt att tänka mig att svenska markeringar skulle läggas in i spelet då Sverige inte direkt deltog i kriget. De plan F19 flög i Finland under vinterkriget hade finska nationaltbeteckningar. Vi får nog nöja oss med dem är jag rädd, men det är ju i och för sig historiskt korrekt :D


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mikke_EAF331

Men nog skulle det vara kul att pröva J22, B17 och B18. Ingen som känner sig manad? ;)

Var in på Ubi igår som snabbast, bara folk på dedicated med "normala" inställningar, vilka jag inte är så förtjust i, ingen på hard, som inte heller har mina favoritinställningar. LOL

Om jag fick önska mig nåt för dedicated servrarna skulle det vara ett rum där ikoner är av, padlock på, cockpit alltid på, och med två sidor, inte hela rengbågen. Sen skulle planen (och märkningen!) vara styrd så det bara fanns ryska plan på rött, bara tyska på blått...
Fram till dess får man väl hosta själv på HL.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Fluff

Vilket för en in på frågan; varför släpper dom inte dedicated server-programmet till allmänheten? Så att alla som vill och har bandbredd kan sätta upp sin egen server. Som jag ser det så skulle alla tjäna på detta. Det skulle finnas fler servrar med mer variation att välja på för spelarna vilket borde leda till att spelet blir populärare vilket borde leda till mer försäljning. (och även om det inte skulle sälja fler kopior så skulle det kosta UBI/1MC väldigt lite eller inget). Jämför med t.ex. halflife/cs där serverprogrammet är helt fritt och dessutom finns för flera (2?) OS.

Ställde den här frågan till Oleg på il2sturmovik men fick svaret att det inte var hans avdelning utan UBIs och utav dom fick jag inget svar.


/Fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Jotte

Misstänker att UBi vill ha "monopol" på dedicerade servrar, ett tag iallafall. (spekulation) Kan ju dessutom tänkas att de vill testa "features" innan de släpper ut det på öppna marknaden, även om det är gratis.
Vet att det har nämnts att server programvaran åtmindstånde skulle kunna släppas till "väl valda personer/organisationer" men vad som utgör kriterierna för de sagda har jag inte en susning om vad de är.