Nya Armed Assualt skärmdumpar

Started by Jotte, February 09, 2006, 06:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Shar

K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jotte

Vilket innebär juli, augusti och september Shar ;) Lika bra att ine få det nu i sommar, så man spenderar tiden utomhus istället för inne framför skärmen. :p

Härlig liten trailer, visar ett gott urval av fordonen och annat smått och gott.

Shar

Ska plugga i höst. Blir inget lir för mig förens runt jul.... :-OO
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


granQ

sen var det längesen sommar var juni.. sommaren börjar ju slutet av juli, augusti och september i halmstad.. lovar att i september är det fler strand dagar än juni här.. iallafall känns det så.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Jotte

En kille som haft lite "hands on" på ArmA på E3 delar med sig av sina erfarenheter här.


Jotte

Måste säga att jag gillar det nya utseendet på briefingskärmen skarpt.


En annan lånade ju brorsans Armeregelemente och satt och ritade pilar och symboler på kartor under tidigt 80-tal. Stormakt Röd anföll företrädelsevis från ritblockets högra kant medelst fallskärmstrupp och landstigning över kust.
Jepp, helgeek redan då. :D

Control87th

Det enda han säger om AI bådar inte gott "The enemy AI itself doesn't seem much different from the OFP AI, except they appear more aggressive." :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

Mer skärmdumpar för den som vill kika på det.

Enligt vad som stod på OFP.info så har inte heller nedhållande eld mer effekt i ArmA än i ofp.

QuoteThe Loaded Inc website has made a very interesting Armed Assault Presentation video showing US soldiers, Cobra helicopter, M1 Abrams tank and various weapons. Video is 15 minutes long and its size is around 40 MB.

We can notice some nice changes compared to OFP other than graphics of course, now in the briefing menu you can see a video in a small window, which is using the game engine (look the last picture), so mission maker won't be limited to use only screenshots anymore.

Some less satisfying points: the realism freaks will be shocked to see that it seems that helicopter pilots can still bail out with a parachute (does it mean that choppers do not have the auto-rotation feature implemented?) Concerning AI, it doesn't seem that AI units are taking cover when they are under fire, they are doing like in ofp (crawling, standing up, running a bit, crawling again out of any cover).

Länk till videon här eller här