Author Topic: Inte så tokigt faktiskt... men...  (Read 5159 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Inte så tokigt faktiskt... men...'
« Reply #8 on: February 08, 2006, 23:32:16 »
De senaste veckorna eller så har även jag lekt runt lite i SFP1 och håller med TexMurphy att det är en trevlig era och rätt skoj att flyga 60/70-tals kärror även om flightmodelleringen känns mycket förenklad på sina ställen.

Det som dock gjorde mig oerhört besviken var att även efter alla patchar så har multiplayer mycket kvar att önska... Om jag förstått saken rätt så går det inte ens att köra egenhändigt gjorda co-op uppdrag utan man kan bara köra nån slags "co-op instant action" med luftstarter, stämmer det eller har jag missat något???

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TexMurphy

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Replying to Topic 'Inte så tokigt faktiskt... men...'
« Reply #9 on: February 09, 2006, 14:37:30 »
Någon som vet om det finns någon "svensk kampanj" alternativt en svensk karta och om det finns fler svenska objekt än draken o tunnan (vagnar, båtar, ect)?

Tex

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Inte så tokigt faktiskt... men...'
« Reply #10 on: February 09, 2006, 15:48:44 »
Vet faktiskt inte hur det är med multiplayer, kan vara som du säger att det bara fungerar med någon slags instant action. Men jag har för mig att jag läst någonstans om att man ska kunna köra uppdrag också, fast å andra sidan finns det ju inte heller någon riktigt bra uppdragseditor ändå. Det viktigaste vid multiplayer ska tydligen vara att alla har exakt samma moddar installerade, annars får man konflikter. Men det fungerar ju iaf vilket är mer än man kan säga om den första versionen som släpptes

Det finns en Vampire med svensk målning någonstans, men jag har för mig att den inte håller så jättehög kvalitet. Jag gjorde dessutom för länge sedan en Centurionstridsvagn, men då med ökenmålning. Dessutom finns det ju en Hawker Hunter som iofs är fel version för att vara svensk, men det är säkert någon som gjort ett svenskt skinn till den kan jag tänka mig.

Svenska kartor har både jag och andra pillat med, men så vitt jag vet har ingen släppt något. Jag höll också på ett tag med att göra Jagare av Hallandsklassen, men det blev tyvärr inte gjort så långt att jag hade något jag var villig att släppa.

Tyvärr är det lite så med SFP1 att en del av det folk släpper håller rätt dålig kvalitet. Inte för att min J29 håller den högsta kvaliteten (skulle helst ha velat göra om den innan jag släppte den), men många plan saknar skuggmodell, har ingen skademodell och oftast har de bara en LOD (den mest detaljerade). Dessutom tenderar många att mappa sina flygplan rätt slösaktigt vilket resulterar i att mycket av texturerna inte ens utnyttjas. Det finns klart fler aspekter man kan lägga på vad som ingår i en modell med högkvalitet, men faktum kvarstår att utbudet till SFP1 är väldigt varierande.
« Last Edit: February 09, 2006, 16:33:03 by Phlerp »