Träna upp kompetens innan seriösa sammanhang, LAN etc

Started by Mr Jim, January 12, 2006, 00:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Nu undrar jag angående F4:AF på LAN etc..finns det några bra missions/guider man kan dra hem för att öva med eller äre bara att flyga dynamiskt hemma och lära sig bullseye som gäller? Tror aldrig jag kommer lära mig just bullseye, tycker det är hemskt.

Hemskt dåligt av mig att aldrig lära mig det också, sen även att tala korrekt engelska över voicen. Min humor har en väldigt sjuk förmåga att dyka upp när jag är som mest seriös. Men det vore kul att försöka bygga upp en hyfsad kompetens inför "stor"-LAN:et så all hemläxa uppskattas!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Kan bara hålla med. Inte angående din kompetens jim, men behovet av nåt liknande för egen del :D
snappahead

Obizzz

ctrl hade en bra genomgång på bullseye under något lan vill jag minnas.

Det är inte särskilt svårt egentligen men jag är förbannat dålig på att förklara :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ctrl

Senast i helgen skall jag ta fram en fin liten bild med tillhörande text som jag hoppas ska få alla intresserade att fullständigt förstå bullseye och hur man kan utnyttja det faktum att vi sitter vid ett stillasittande bord till att förenkla den praktiska användningen avsevärt :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Phlerp

Kanske inte direkt kompetensträning men en annan sak som jag gärna skulle se före LANet är att alla har vettiga joystickprofiler innan man kommer till Halmstad. Det blir lätt en hel del pill annars som tendererar att stjäla tid från det väsentliga. Dessutom får man ut mycket mer av flygningen om man hunnit testa och lära sig vilka knappar som ligger var innan (Själv kände jag det som att jag spenderade halva förra lanet med att programmera min joystick och den andra halvan att komma ihåg vad jag lagt på de olika knapparna).

Så det vore kanske en bra idé att folk talade om vad de har får stickor och om amn har en färdig profil till Falcon eller IL2 så att vi kan dela med oss.

Själv har jag en X45 (tror inte jag hinner väcka liv i min cougar till LANet) och jag är inte helt säker på om jag har några fungerande profiler... får kolla upp det.

Mr Jim

Håller på att plita ihop en profil till min X36:a, har laddat ner saiteks egna mjukvara som verkar hyfsat trevlig att använda. Det viktigaste för mig är att få in så mycket radarfunktioner som möjligt direkt på stickan.

Ctrl>Schyrre! Får börja köra med bullseye on nu ;)

Antar att Labels bara är att glömma, kan man köra enbart friendly labels on i F4:AF? Fast det kanske också räknas som fusk :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

Jag har en X36 profil till IL2 och Falcon (SP3) om du vill ha. Jag ska se om jag kan lägga upp den någonstans.

EDIT:
IL2-profilen här
Falcon-profilen här

ctrl

Sådär.. en första version ligger ute. Lite feta fingrar här och var men jag orkar inte rätta stavfel.

http://web.telia.com/~u70210644/

En sista liten fundering vid sidan av, om det är lugnt i etern kan leaden i flighten översätta bullseye till klockslag/avstånd eller bäring/avstånd så blir det precis som om man flugit single-player utan att ha bullseye-rapportering påslagen. :D
Control
87th Stray Dogs VFW