News:

No significant change

Main Menu

Datorerna som driver

Started by Nauwa, January 06, 2006, 21:24:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nauwa

Bax önskade vid tidigare tillfälle ett schema på vilka datorer som gör vad till simulatorn, hoppas detta rätar ut några frågetecken.

http://www.novelair.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=91.0;id=81;image

Rivvern_

Coolt! Vad är det för specificationer på P4:an som du driver FS2004 med?

Nauwa

Det är en Compaq P4 2,4GHz 1024mb RAM, Radeon 9700Pro 128mb.

Rivvern_

Oj! Det låter väldigt klent för en simulator! Är inte ditt FS2004 mer krävande än "original versionen"?

Phlerp

#4
Det är ju alltid trevligt med en bättre dator, men det är ju lite av en kostnadsfråga. För tillfället duger den datorn alldeles utmärkt, vilket de nöjda minerna på alla som testat simulatorn är ett bevis på. Dessutom begränsar projektorn upplösningen så man kan inte köra i 1280x1024 eller liknande, vilket drar ner kravet på grafikkortet i simulatorburken. En stor fördel med att distriuera allt på olika burkar är ju att varje burk inte måste vara så fenomenalt fantastisk, och därmed inte heller så dyr.

Nauwa


Bax

tack Nauwa
Intressant, det kanske tom är så att din version av flightsim kan bantas ner så att den kräver mindre kräm för att snurra på.
Har själv sparat några gamla burkar för CNC och stegmotor bruk - får se om jag kommer loss nångång bara :-)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Nauwa

Nja, banta FS är nog inget alternativ, jag kör massor av addon för scenery och väder. Jag tycker att mina 30fps med det mesta på max i inställningarna duger gott, ner till 20fps är acceptablelt i en så snabb maskin som Viggen, när jag flyger Airlinern så accepterar jag 15 fps utan problem. Jag har hört om kompisar som har "bättre" dator, men som ändå får sämre fps i FS2004, så jag har väl en bra kombination av det hela eftersom jag är nöjd.