Är där någon ny version på G ?

Started by predator, January 04, 2006, 18:51:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Vad jag hoppas mest på är ännu bättre FM och vettigare autogen... borde vara ganska enkelt, om de använde samma källa som flygGPS-programmen använder så skulle de få vilka områden som är fält, skog mm. direkt... samt inga fler träd mitt på flygplatsernas plattor. :D :) :-/

Jag kollade FM i samband med jämförande tester mellan IL-2 / MSFS /CFS avseende sidvind. Mina reultat är att IL-2 suger, där vrids planen åt fel håll... I MSFS och CFS vrids inte planet åt något håll vilket är bättre men naturligtvis inte lika bra som om det hade fungerat korrekt ;)

/Sidvindsfanatiker ctrl :-OO
Control
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

Heheh du och din jävla sidvind :)

Men jag kan hålla med om att det borde vara simpelt att göra rätt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

Om du vill ha bättre autogen så ska du definitivt ta hem den nya svenska landklassen från fsnordic. Där kan du även hitta Lennart Arvidssons eminenta marktexturer (han håller på med nya men de kommer inte förrän senare i vår). Detta tillsammans med nya texturer för träden gör att det börjar se ut som om det är sverige man har under sig i FS2004.

Det enda som inte är fixat ännu är att husen ser ut att mer höra hemma i sydfrankrike och man hittar katedraler spridda över hela landskapet... Men det kan hända att även dett kommer att åtgärdas innom kort.

ctrl

/gnäll på/
Bättre men fortfarande dåligt... det som suger mest är stora byggnader som inte finns i verkligheten.... kan man inte på nått sätt behålla autogen-träd men bli av med byggnaderna?
/gnäll av/

Men jävlar vad bra det kommer bli och redan är (tycker att nu med riktiga frekvenser överallt så är det super)

Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Tjena boys,

Skaffade FS2004 en gång i tiden och installerade - stdgrafiken impade inte direkt, tillsammans med dåligt med tid så åkte den av disken och har sen inte varit igång. Är nu lite sugen på att testa igen och tänkte föröka vara lite lat ;) Skulle verkligen uppskatta om någon av er med mer erfarenhet från MSFS2004 kunde lämna lite synpunkter på vad jag skall komplettera standardinstallationen med för att få en vettig nivå!? Antingen om det blir här eller ett mail till slammer@87th.org

Grtz
/slammer

griffin

Det finns en hel del att göra för att få fs2004 lite roligare. Det enda med standardgrafiken som imponerar är hur segt den går även på mer avancerade system :D

Men jag tror Phlerp, Nauwa eller t.ex. Swede är bättre lämpade att ge tips om vad som krävs. I runda slängar krävs det lite bättre landskap, vägar, texturer och några roligare flygplan. Krydda med lite realtidsväder och verktyg för att simulera flighter fullt ut om man är lagd åt det hållet.Etc etc. Det är nästan så man kan få det att likna en mogen Falcon install om man vill ha allt :D
snappahead

Jotte

Du vet väl att man kan redan nu får "realtidsväder" i FS2004 Jens? Eller missförstod jag dig?

Nauwa

Realtidsväder som är innbyggt i FS2004 ger jag inte så mycket för, visst, det blir dynamiskt, men kollar man på Active Sky addon så kan man snacka realism och vackert! Har man provat Active Sky så kan man inte vara utan.,

Min personliga uppsättning för att trivas med FS2004 är som följer:

Active Sky (payware)
Scandinavian roads & railways (payware)
Scandinavian waters (payware)
Samtliga texturer från Lennart Arvidsson (finns på www.fsnordic.net)
Landclass från Hans Pålsson + min egen detaljerade för Gävle (finns på www.fsnordic.net)
+ Alla addonflygplatser som man vill flyga till / från
Jag flyger nästan bara i Sverige så jag har installerat de fina freewareflygplatserna från forna L&P + alla andra man kan hitta på nätet