Har regelbundet kört LB2 lite då och då med hjälp av Zeckensack's Glide wrapper och CPU Killer (se äldre trådar).
Detta har fungerat ganska OK i single player men pga att man slöar ner CPU'n ganska rejält var det svårt att få den där riktiga "flytkänslan" och det var lite trixigt att slöa ner CPU'n så att FFAR raketerna träffade någorlunda rätt, dessutom påverkade det mitt ljud ibland så att radio meddelanden inne i LB2 blev upphackade.
Vad det gäller multiplayer så visade sig bli större problem när jag och ctrl testade för nått år sedan. Problemet var att ctrl alltid flög snabbare än mig i 3D-världen även om vi höll samma hastighet enligt instrumenten. Detta berodde troligtvis på att vi slöat ner burkarna olika mkt och eftersom vi hade olika CPU'er kunde vi inte bara kopiera varandras inställningar. Dessutom upplevdes en del lag (dock spelbart) när vi flög on-line vilket säkerligen också berodde på att vi inte var 100% i synk med varandra .
Nu till det roliga :D
Efter att ha snokat lite på SimHQ beslutade jag att testa en alternativ "Glide wrapper" vid namn dgVoodoo och rätt inställd behöver man nu
INTE slöa ner datorn med CPU Killer eller nått annat (dock kan det fortfarande krävas att man begränsar RAM om man har mer än 768 MB) utan Longbow 2 funkar perfekt och med flyt i 1280x960 (eller 1600x1200) med max AA och max AF på mitt nVidia 6600 GT :)
dgVoodoo 1.40+ hittas här:
http://www.freeweb.hu/dege/Och "hemligheten" är att låsa Reresh Rate till den man kör på monitorn, själv kör jag 75 Hz. Se också till att VSYNC = ON via grafikkorts drivern.
@ ctrl: Vi borde ju nästan ta och göra en ny MP test vid ett lämpligt tillfälle för med ovanstående metod kommer alla automatiskt att vara i synk med varandra :p
/Christer (a.k.a KeyCat)