Author Topic: Longbow 2 - igen!  (Read 4487 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Longbow 2 - igen!
« on: December 21, 2005, 17:47:56 »
Har regelbundet kört LB2 lite då och då med hjälp av Zeckensack's Glide wrapper och CPU Killer (se äldre trådar).

Detta har fungerat ganska OK i single player men pga att man slöar ner CPU'n ganska rejält var det svårt att få den där riktiga "flytkänslan" och det var lite trixigt att slöa ner CPU'n så att FFAR raketerna träffade någorlunda rätt, dessutom påverkade det mitt ljud ibland så att radio meddelanden inne i LB2 blev upphackade.

Vad det gäller multiplayer så visade sig bli större problem när jag och ctrl testade för nått år sedan. Problemet var att ctrl alltid flög snabbare än mig i 3D-världen även om vi höll samma hastighet enligt instrumenten. Detta berodde troligtvis på att vi slöat ner burkarna olika mkt och eftersom vi hade olika CPU'er kunde vi inte bara kopiera varandras inställningar. Dessutom upplevdes en del lag (dock spelbart) när vi flög on-line vilket säkerligen också berodde på att vi inte var 100% i synk med varandra .

Nu till det roliga :D

Efter att ha snokat lite på SimHQ beslutade jag att testa en alternativ "Glide wrapper" vid namn dgVoodoo och rätt inställd behöver man nu INTE slöa ner datorn med CPU Killer eller nått annat (dock kan det fortfarande krävas att man begränsar RAM om man har mer än 768 MB) utan Longbow 2 funkar perfekt och med flyt i 1280x960 (eller 1600x1200) med max AA och max AF på mitt nVidia 6600 GT :)

dgVoodoo 1.40+ hittas här:

  http://www.freeweb.hu/dege/

Och "hemligheten" är att låsa Reresh Rate till den man kör på monitorn, själv kör jag 75 Hz. Se också till att VSYNC = ON via grafikkorts drivern.

@ ctrl: Vi borde ju nästan ta och göra en ny MP test vid ett lämpligt tillfälle för med ovanstående metod kommer alla automatiskt att vara i synk med varandra :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: December 21, 2005, 17:51:14 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #1 on: December 21, 2005, 18:02:25 »
Vad gör du den 25:e... brukar ju vara en rätt lugn och lagomt småtrist dag ;):D
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #2 on: December 21, 2005, 19:40:14 »
Låter som en bra dag, vi siktar på en MP test då. Kanske fler som är på??? Har du fortfarande möjlighet att hosta i en DMZ?

För övrigt har jag hittat ett bättre alternativ än att sätta MAXMEM=366 och sen boota om för att kunna köra LB2.

Tanka hem Allocator nedan. I mitt fall med 1280 MB RAM räcker det att jag allokerar ~400000 mer minne i det programmet och LB2 snurrar igång utan problem :D

  http://keycat.no-ip.com/files/allocator.zip

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #3 on: December 22, 2005, 18:00:12 »
DMZ...sådana bokstavskombinationer får stanna kvar på jobbet (om det inte är Korearelaterat ;) ) Här hemma körs det FW-fritt eller åtminståne på nästan vid gavel :D
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #4 on: December 23, 2005, 13:33:52 »
Hehe, då blir det inga problem med FW i vart fall.... Ingen annan som har Longbow 2 installerat???? Skulle vara skoj att testa med några fler. Salsam, Saslam och allt va ni nu heter????

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #5 on: December 25, 2005, 12:07:13 »
Jag, ctrl och Salsam planerar en LB2 multiplayer test ca 12.30 idag. Någon mer som är intresserad av att deltaga så joina NOSIG TS...

För övrigt passar jag på att önska alla NOSIG'are en God Jul :)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #6 on: December 25, 2005, 14:41:37 »
För intresserade kan jag meddela att MP testen var lyckad och problemet med att maskinerna var i osynk med varandra är borta :D

ctrl och jag flög tre test missions varav det sista i samma AH-64D där ctrl var pilot och jag gunner och allt funka som det skulle, dock hängde sig LB2 när debreifingen skulle visas och ännu oklart varför, behövs testas igen...

Salsam fick dock inte igång dgVoodoo 1.40+ på sitt grafikkort (ATI, jag och ctrl kör nVidia) utan fick köra en tidigare version (1.30 tror jag) för att få det att funka, dock satte hans firewall stop för MP test...

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: December 25, 2005, 14:43:35 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Longbow 2 - igen!'
« Reply #7 on: January 12, 2006, 20:31:50 »
Får det inte att funka någe bra, sitter med ATI 9800 pro, vilka inställningar kör ni? Önskar dom kunde släppa källkoden till LB2 :(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com