News:

No significant change

Main Menu

Testa internethastighet

Started by griffin, December 07, 2005, 08:47:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ


Magnus

Jag har 100Mbit från BBB och det funkar bra här. Kommer sällan upp i exakt 100 men ligger oftast på en 8MB/s dvs 64Mbit.

Vet inte varför det inte funkar för dig. Dock har vi ju bara 10Mbit uppströms så det är få som går att ladda enskilt från i de riktigt höga hastigheterna.

En gammal klassisk högerklick på din lokala nätverksanslutning, säger den 10 Mbit/s? Min säger 100. Om du väljer status.

BEQ

Fick svar från BBB att de inte hunnit uppgradera än. Kass eftersom de först sa att de uppgraderat under v 52. På min BBB-sida står det 100 MBit. Nu vet de inte när det blir av eftersom de har fullt upp i hela landet.

griffin

Ja, en annan verkar få betala för 24 och få 8.. så det börjar bli dags att ta fram gnällstämman... :D Skall först kolla utan router och annat sånt som de ändå kommer undra om man testat.. så jävla kass alltså...
snappahead

F16_Filur

#28
Kunde inte få BBB pga max fysiska begränsningar i deras telestation. Deras partner Skanova medger inte utbyggnad. Annars tillhör mitt område de som kan få i telejacket.

Fick köra på ComHem istället, (comhem-hus), beställde och fick faktura på 2.0mbit med 0 månads bindningstid, men fick i realiteten 0.25mbit med 12 mån ;)

Fixade sig dock efter samtal med deras support, något hade blivit fel med deras inloggning av mig....