News:

No significant change

Main Menu

rudder i Cougar

Started by RAY, February 13, 2002, 18:51:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RAY

jag som inte är nån sport kille direkt vill ju gärna undvika röra på benen så mycket som möjligt...

hur tror ni det blir o köra roder via radio knappen?
den där runda saken som har en axel dock, men jag tvivlar ändå.... kanske måste man skaffa sig ett par pedaler o få lite träning i bena om kvällarna ?  :p

TrakDah

Tja

Jag har använt mig av roder via ratten på vänsterhanden flera ggr med min TQS, och det funkar men är allt annat än bra...

Grunproblemet är att handen är redan rätt busy med allt annat och roder brukar sällan vara korta pulser, utan ett mer eller mindre långsträckt "flöde".

Högerhands-twist funkar bra, pga fingrarna lämnas fria att trycka för glatta livet och det är sålunda inga problem att sköta utdragna roder-moment.

/TrakDah

Mr Jim

#2
Gillar din smiley avatar TrakDah ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Snajper

#3
Jooh, Robban tycker om att gömma sig bakom masker... Vi som varit med ett tag kommer ju ihåg "Calvin&Hobbes" episoden på SU27 1.5 laddern! :) Det var tider det! ;)
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Mr Jim

Ni två var ju kändisar på 1.X tiden iofs. Respekt! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

Kom just på en sak:

Eftersom Cougar kommer att tillåta att man kopplar in annan game port-joystik till den (t ex gamla roder) så borde det också gå att koppla in _vilken throttle som helst_ istället.

Det man då skulle kunna göra är att ha den gamla throttlen som PropAdvance i FS200x eller som roder, eller vafan man vill som är tilldelbart som axel!

/TrakDah

Bax

#6
Kan den extra gameporten läsa joy knappar med ? Isåfall kan man koppla en hemtillverkad MFD till den extra gameporten och programmera genom Cougar interfacet :-))
Bax
87th Stray Dogs VFW


TrakDah

Tyvärr, endast en axel, inga knappar.

/TrakDah