News:

No significant change

Main Menu

En fredag på jobbet

Started by Torsten, December 03, 2005, 13:08:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RedOne/ zalzam

Kommer över och provar i veckan :p
Jag hör det avensjuka ylandet från alla andra  :D
------------------------

Lasse Sandberg

Torsten

Det är MSFS2004 som används med egenbyggd model.
4 st Dell 3,2GHZ med PCI xpress 800 grafikkort.
Wideview och FSUIPC som kommunikation mellan server ock klienter.





Det är bara att titta över till H82 Lasse! Jag ser till att kärran är fulltankad.....

/Torsten

Torsten HÃ¥kansson

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


Torsten

Tilll och med jag som inte varit aktiv i LAN tycker det är trevligt när ni kommer till Halmstad. Mitt problem är att jag inte löst kommunikationen mellan server och klienter vad det gäller Falcon. Jag vet inte heller någon annan som löst det. Annars skulle det vara "väldigt" häftigt att få lov att skjuta ner ett par av er ifrån mitt nya bygge!

Men vi kan ju träffas ändå ifall någon vill prova att lära sig vanlig flygning med navigering enligt normala rutiner, utan vapeneffekter.

Alla från Nosig som passerar Halmstad är välkomna att kontakta mig innan så ordnar jag en "provflygning". OK.



Torsten HÃ¥kansson

Control87th

Jag skulle inte ha något emot att köra lite SK60 formationsflygning i FS2k4... bara kört multiplayer i FS2k4 en gång (med Loke), då hade vi mycket bra uppdatering.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



RAY

Asså vad ska man säga?  helt otroligt vackert o coolt bygge, mycket imponerande!:)

Multiplayer i fs2004 borde inte bli några problem, har kört en hel del själv online men har mest varit för o kackla/chatta med andra flygtokiga skrivbords piloter. Har inte testat formations flyg så vet inte om lagg men det låter som en rolig grejj o prova!



Torsten


Igår var jag hemma och monterade en luftvärmepump, så jag var ovetande om "problemen" på jobb.

När jag lämnade morgonmötet sa någon att "du har ju lita jobb idag".

Jag fattade inget, som vanligt. Men det visade sig att under gårdagen så had våra vänner från flyget i blekinge lyckats med att reducera funktionen på kabinen.

Samtidigt ringer RedOne och undrar om han kan komma för en provflygning.
Tyvärr, sa jag, det blir nog inte idag, lite problem att fixa först.

Eftersom spakkraft och centrering av höjdroder sitter långt bak i 60:an så byggde vi en egen centreringsanordning under stolarna, under golvet.

Denna anordning betod av fäste, vantskruv för spakkraft, sidoskruv för centringsläge, dubbelfjäder från styrsystemet på 37 och fäste på rodertrissa.

När allt var monterat stod det klart att det aldrig skulle gå sönder.........

Men som ni förstår var inte så fallet.
Varje gång man rörde styrspaken i höjdled så lossade en mutter väldigt lite, men ändå lossade. Till slut ramlade muttern av och centreringen var borta.

Här kommer lite taskiga bilder från min mobil på vad som hände och vad jag tillbringade lite av förmiddagen med.



Här satt det ingen låsning tidigare.




Sidoskruven för att välja centreringsläge för höjdfunktionen.




Allt på plats igen.





RedOne skrev att:
Kommer över och provar i veckan  
Jag hör det avensjuka ylandet från alla andra .


Jag ringde han efter lunch idag men han är ju lite flygrädd, vi får se om han kommer i veckan för att bli först från NOSIG att testa.

Ha de



Torsten HÃ¥kansson

RedOne/ zalzam

------------------------

Lasse Sandberg