News:

No significant change

Main Menu

FalconLAN 6-8/1 -06

Started by Control87th, November 23, 2005, 23:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Elände Slammer!!! Men korrigera mig om jag har fel, nästa tidpunkt med röda dagar är 14-17/4 -06. (Då är det ju dags för nästa LAN ;) )

I dagsläget har jag varken bil eller IR-cert, båda hoppas jag ha tills LAN:et vilket innebär att jag kan kan ta med mig 2-3 stycken i bil/flyg från Stockholm. (Blir det flyg så kan jag tänka mig att ta lite omvägar och stå för huvuddelen av kostnaden själv efterssom jag gärna vill flyga lite direkt efter att jag i så fall tagit IR-certet.)

// Control

ps. Oväntat snabbt och positivt gensvar man fick den här gången :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



SledgeHammer

ctrl: Du måste ju få något att radera så här har du ett inlägg... =)
Jag hade med nöje dykt upp men ni har en spöklik förmåga att pricka "rätt" Är i Budapest 5-8 jan med sambon. Hon har "short leave" från sin tjänst i EB03 då så det är inte förhandlingsbart.
Mvh  - Stefan -


Rivvern_

QuoteOriginally posted by Control87th


            Elände Slammer!!! Men korrigera mig om jag har fel, nästa tidpunkt med röda dagar är 14-17/4 -06. (Då är det ju dags för nästa LAN ;) )

I dagsläget har jag varken bil eller IR-cert, båda hoppas jag ha tills LAN:et vilket innebär att jag kan kan ta med mig 2-3 stycken i bil/flyg från Stockholm. (Blir det flyg så kan jag tänka mig att ta lite omvägar och stå för huvuddelen av kostnaden själv efterssom jag gärna vill flyga lite direkt efter att jag i så fall tagit IR-certet.)

// Control

ps. Oväntat snabbt och positivt gensvar man fick den här gången :D

Flyger gärna. Har aldrig flugit nåt mindre innan. Frågan är ju bara vad kostnaden blir? (Det är väl ingen omväg att flyga ESSA/ESSB/ESKN - ESGJ - ESMT? ;) )

Andreas

Räkna in mig som passagerare också.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

Här får Ctrl ett till att radera.

Vill bara påpeka att jag hemskt gärna hade varit med, men just den 7:e januari gifter sig en av mina bästa vänner. Tror inte det skulle uppskattas om jag spolade hans bröllop för en flygsimulatorhelg...

(Så, nu kan du klippa inlägget)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

#13
Känns inte som om jag behöver radera inlägg ännu. (med tanke på hur många snabba positiva inlägg som skrivits)

Noterar intresse från Andreas och RedRiver. Jönköping är en obetydlig omväg. Totalt beräknas en enkelresa ta ca 2:15 från Barkaby via Jönköping till Ljungbyhed. (har inte hunnit kolla andra flygplatser i närheten av Helsingborg.) Totalkostnaden T/R med en PA28R(4-sitsig som räcker för mig plus två pax) skulle då bli 4275:-.

Totalkostnaden för en sexsitsig som tar mig plus 3-4 skulle bli 4500:- (Tyvärr osäkert om den är tillgänglig de aktuella datumen)

Nått någorlunda rättvist skulle kunna vara att jag pröjsar 2100, Andreas 1200 och RedRiver 975.... Lite tidigt att diskutera detta ännu då det är ganska tajt att jag skall hinna få certet tills dess. VFR genom halva Sverige i Januari känns inte som ett alternativ :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

#14
QuoteOriginally posted by Control87th


...RedRiver 975:-...  

Låter schysst. Bara du inte krashar.. För då betalar jag nog inget.... mer.... nånsin....  ;)
Bra om vi kommer fram till nåt så snabbt som möjligt så man vet om man ska lägga undan lite stålars.

EDIT: Är det då tillåtet att ta med sig en CRT skärm?

ft

Fetepå! Tror inte det krockar med något. Det hänger dock på om jag kan åka med någon, eftersom bilen inte är kry och nog inte lär vara att lita på tills dess. Väldigt fin flygplats i Linköping! ;)

Vår-LAN? Uj! Då skall vi leka lasta-dator-på-MC! :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus