TrackIR med FS2004

Started by Bulletproof, November 17, 2005, 11:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bulletproof

Halloj!
Är det ngn som kan hjälpa mig med att få igång TrackIR i FS2004! Jag har installerat programvaran till TrackIR och går över till virtual CP men den reagerar ej! Fungerade i min "gamla" burk som numera är såld...

Min burk:

Dell 3,6 med ATI X850XT, Direct X 9c och senaste drivarna

Tips ngn??

/SgtBulletproof

grimnir

Kolla så att du gjorde installationen rätt! Du får inte ha TrackIR inkopplad när du lägger in drivrutinerna. Plugga in TrackIR först efter att drivrutinerna är installerade!

Sen måste du ju naturligtvis starta programvaran och ha den igång i bakgrunden, när du kör FS2004.
/Roger

Bulletproof

Hmm, alla de tips som du nämner har jag gjort...

Vilken version skall man ha när man har en TrackIR2?

Kanske det som e felet månne

Men å andra sidan fungerar den ju med Falcon 4:AF och med Lock On...

/SgtBulletproof

grimnir

Vet inte om det hjälper, men om du har installerat den senaste versionen så kan du kontrollera i MSFS modules-mappen så att det inte ligger någon .dll-fil för TrackIR där. Ta bort den annars och se om det hjälper.

Senaste versionen av TrackIR ska alltså INTE ha en dll-fil i modules-mappen.

Kontakta Naturalpoint om det inte löser sig! De kan säkert hjälpa dig att få det att fungera med MSFS.

grimnir

Såg förresten just att de senaste TrackIR drivrutinerna inte stödjer TrackIR2, vilket också står på deras nerladdningssida. Prova att ladda ner från http://www.naturalpoint.com/trackir/06-support/support-download-software-and-manuals-v3.html istället. Version 3.13 verkar vara den du ska använda

Bulletproof

Tack för dina svar!

Jag har 3.13 installerat och ska kolla om det finns ngn *.dll fil eller menar du att det SKALL finnas en dll fil i 3.13 ver.?

Konstigt att prylen fungerar i de andra spelen?

/Sgt Bulletproof

grimnir

#6
Hm, i gamla drivrutiner för TrackIR har ska det ligga en trackir-dll i mappen "modules", men inte i de senaste versionerna för TrackIR 3. Kommer inte ihåg exakta namnet på filen dock. Har också ett minne av att den inte avinstallerades korrekt när man lägger in nya drivrutiner.

Det är egentligen inte konstigt att den fungerar med de andra, eftersom det är sannolikt att det är problem just med .dll-filen för MSFS.

Testa att:

1. Avinstallera drivrutinerna
2. Koppla loss TrackIR
3. Kolla i Modules och ta bort .dll-filen för TrackIR manuellt.
4. Starta om datorn.
5. Installera drivrutinerna 3.13
6. Starta om datorn.
7. Plugga in TrackIR igen.

Omstart av datorn är antagligen inte nödvändigt, men det kan inte skada att försöka även med detta...

Hoppas att det fungerar!
Roger

Bulletproof

Ok, skall prova detta. Dock hittade jag en dll fil som jag tog bort men det fungerade inte ändå..

Får prova att installera om när jag kommer hem på det sätt du beskrev

Tack för din hjälp "so far"

/SgtBulletproof